Освен силното износване на едно от колелата, сме свидетели и на по-малко, но неравномерно износване, при което само външните ръбове на предните колела се износват малко повече от другите части на протектора. Това показва, че има леки проблеми по окачването, но в повечето случаи те не са опасни. Ако поведението на автомобила на пътя ви устройва и не забелязвате явно влошаване на сцеплението на гумите, продължете да шофирате.

Случва се обаче гумите да се износват много бързо и когато се наблюдава неравномерно износване, то това най-често показва неизправност в автомобила или в по-редки случаи - ниско ниво на умения на неговия собственик. "Петната" от износване показват агресивния стил на шофиране на собственика, а по-конкретно те се полячават от екстремно спиране без използване на ABS.

Повишеното износване на външните части на протектора на гумата показва неправилно регулиране на колелата. Ако погледнете колелата на такава кола отгоре, можете да видите, че те образуват "клин". Тоест нужен е реглаж за да се оправи сходимостта.

При повишено износване на вътрешните (по отношение на автомобила) части от гумите, то това означава, че има отрицателна конвергенция (или дивергенция) на колелата. С такъв дефект колата трудно поддържа курса си, опитвайки се да отиде встрани.

Вълнообразното износване на повърхността на протектора показва луфт в лагерите на главината или шарнирите на предното окачване или в по-редки случаи - лоши амортисьори, пише automedia.

Страничните грайфери се износват по-бързо от средното, и когато гумата е недостатъчно напомпана, а по-голямото износване на централната част от грайфера показва обратното - прекалено напомпани гуми.