Конструкцията на всяко превозно средство може да повдигне много въпроси. Например, в салона на някои автомобили можете да намерите бутон, който се намира точно под педала за газ. Дизайнът и точното му местоположение може да зависят от решенията, които се използват от инженерите по време на процеса на разработка на конкретно превозно средство.

На пазара има автомобили, в които този бутон се намира на скрито място. Намирането му понякога е почти невъзможно дори при внимателна проверка. При някои модели обаче той е поставен така, че да се вижда. Освен това, той се среща при автомобили с различни трансмисии, тоест няма значение каква скоростна кутия се използва.

Всъщност използването на бутон под педала започна преди няколко десетилетия. Например, механизъм от този формат може да се види в Audi 100. Бутонът се използва и в много други германски автомобили. А ако разгледаме съвременните превозни средства, в тях този елемент изглежда по-елегантно и не се откроява от общия фон.

Този бутон е необходим за активиране на режима на „кикдаун“, който позволява на шофьора да постигнете максимална динамика на автомобила. Когато бъде натиснат педала за газта до пода, се изпраща сигнал към блока за управление на двигателя. Включва се по-ниска предавка, а оборотите се увеличават и така се постига максимална производителност.

Функцията „кикдаун“ е особено полезна при изпреварване. Например, шофьорът разбира, че трябва да завърши маневрата възможно най-бързо и тогава се налага да натисне педала на газта докрай. По-трудно е обаче да се разбере защо бутонът се използва в автомобили с ръчна скоростна кутия. А това се обяснява с унификация – така той е достъпен за всички версии на един модел, без значение от трансмисията. При някои модели този бутон позволява да изключите системата за охлаждане на въздуха, за да постигнете същия „кикдаун“.