"Най-оптимистичният вариант би бил Ивана да търси нов начин да промени взаимоотношенията си с тези, които общува", това каза психологът проф. Маргарита Бакрачева.
По думите й случаят на Ивана потвърждава именно акцентите какво ни липсва в практиката.
"Обект на тормоз винаги са тези, които не могат да се защитят. Това са децата, която нямат тази подкрепа", каза психологът.
"Работата трябва да е не само с децата, но и със семействата. Подходът на подкрепа на семействата е да се осигурят ресурси, родителите да бъдат подкрепени в този процес. Да знаят какво да правят в ежедневието, за да стимулират развитието на детето", обясни тя.
Според нея родителите нямат подкрепа в този процес.
"Системата доста изостава в практически план. Има учебни заведения, където няма психолози. На местата, където има, се оказва, че един психолог има огромна база, която трябва да обхване", каза още проф. Бакрачева в ефира на БНТ.
17-годишната Ивана от Дупница изчезна на 22 февруари. Тя си тръгнала от училище по обяд като оставила телефона и чантата си в класната стая. Оттогава следите й се губят.