Възможно ли е фаталният автобус да е пренасял и допълнително гориво - туби с бензин? Според някои - съществува такава практика сред шофьорите, а причината е, че на някои места бензинът е изключително евтин в сравнение с цените му у нас и в Македония.

Преди да влезе в България автобусът спира на една от турските бензиностанции. Там всекидневно има превозни средства с разнообразна регистрация, защото бензинът е по-евтин и от македонския, и от българския.

Регистрационните номера половината са от Турция, половината са от чужбина - България, Гърция, Македония, казва местен жител от района на бензиностанцията в Турция.

Дали е възможно някой да пренесе бензин в туба - отговорът му уклончив:

Липса на знак за отклонение затруднява шофьорите

"Тук не позволяват. Ако на товарното превозно средство се слага - да. Обаче на бидони - изобщо не може. Обаче на границата как е - не знам. Там може и друго нещо да има".

До границата встрани от колонките за зареждане се виждат други колони, на които изглежда няма сериозен контрол. Едно от подозренията на първия очевидец на горящия автобус е, че взривът е свързан именно с това, пише БНТ.

"Според мен точно където е резервната гума отпред, е имало лесно запалимо вещество", казва Васко Пиргов, експерт по двигатели вътрешно горене, който е пристигнал в първите минути след инцидента на АМ "Струма".

Инцидентът на "Струма": Колко и какви са възможните причини за трагедията

Един от следователите в най-тежките пътни инциденти у нас поставя два въпроса, на които разследването трябва да отговори.

"Дали пожарът е възникнал преди водачът да почне да не може да управлява автобуса, или пожарът е възникнал след удара в мантинелата и какво е горяло толкова много, защото аз оставам с впечатление, че този пожар е бил много кратък и с много, много висока температура. За да има взрив, това означава, че е имало натрупване на пари от летливо горящо вещество в самия автобус и че са пламнали изведнъж с много висока температура и не са дали възможност на пътниците вътре да реагират. Те едва са могли да се струпат пред вратата в желанието си да напуснат автобуса", казва Георги Илиев, бивш следовател.
Техническа неизправност или грешка на шофьора - основните версии за трагедията на "Струма"

Водещата версия за катастрофата на АМ „Струма" трябва да е лошата инфраструктура

Подозрение у него буди и времето, за което огънят превърнал автобусът в останки от автобус.

"Един автобус, за да изгори са му нужни някъде 3-4 до 5 минути. За това време, за тия 4-5 минути пътниците биха могли малко по-добре да се ориентират и имаше и време да чупят повече стъкла и да напуснат този горящ капан", каза Илиев.
Предположенията засега остават без потвърждение - до края на разследването. А експерти, които и преди са разследвали подобни трагедии казват, че има и други възможни причини за подобен силен взрив. И версията с пренасяния бензин не бива да се гледа като единствената възможна.

АПИ: Няма концентрация на ПТП, където стана злополучният инцидент

Тираджия пръв помогнал на ранените на "Струма": Лицата им бяха в кръв, черни

 

Две фамилии от община Студеничани няма да се завърнат у дома никога