Четвъртък вечер, Берлин, летище Бранденбург. След час и половина закъснение над 100 души тръгват към България. Във въздуха обаче чуват притеснително съобщение.

„Най-накрая ни предстоеше кацане, когато ни казаха, че ще има проблем”, обясни Ванеса Санчез.

Нискотарифната компания все пак се отправя към летището в София, където е крайната ѝ дестинация. То обаче се оказва затворено.

„Летище София през нощта, между 01:30 и 05:55 ч. ремонтира пистата, която не е ремонтирана от много дълги години. За това, разбира се, знаят всички компании по целия свят и знаят достатъчно рано”, коментира директорът комуникации на „Летище София” Росен Бъчваров.

Полетът е пренасочен към Букурещ. Пътниците твърдят, че не са получили информация как ще се приберат. Сред тях е и Ванеса, която минава през всичко това с детето си.

„Трябваше да мине поне час от пристигането ни на летището в Румъния, за да разберем, че единствената ни алтернатива ще са автобусите”, каза тя за Нова.

„Първото право, което има пътникът, е правото на информация”, категорична е Соня Спасова - директорът на Европейския потребителски център.

По-сериозният проблем, за който ни разказват обаче, е, че не получават храна.

„Ако някой има нужда от храна или нещо за пиене – просто трябва да си ги подсигури сам. Как оставяш 100 човека без абсолютно нищо? Добре, че имаше малък хранителен магазин на летището”, подчерта Санчез.

Ванеса получава имейл с извинение. Но е категорична – ще потърси обезщетение, на което има право, след като е стигнала до крайната си дестинация с над три часа закъснение.

„При разстояние до 1500 километра – компенсацията е 250 евро, до 3500 километра е 400 евро и над 3500 км компенсацията е 600 евро”, обясни Спасова.