Трагедията на магистрала „Струма“ е най-тежката катастрофа у нас и най-смъртоносната за последното десетилетие в Европа.

Според източници от разследването шофьорът е сред първите загинали. Вратите са останали затвори и пътниците са се оказали в капан. 45 души издъхват на място. От тях 12 са деца. Седем души с ръце и подръчни средства счупят прозореца на автобуса и се спасяват.

Пострадалите, настанени в „Пирогов“, са стабилни и контактни, съобщиха от лечебното заведение.

Междувременно Богдан Милчев от Института за пътна безопасност заяви, че Държавната агенция за пътна безопасност е само „бушон“ между министъра и премиера и в ръководството ѝ са „трудоустроени“ хора без експертиза, а след поредната трагедия в транспорта нуждата от международен одит и сериозни промени е очевидна.

Инцидентът на "Струма": Колко и какви са възможните причини за трагедията

 „Тази трагична катастрофа се превръща в типична. Периодично през определен период от време даваме жертви с автобуси. Започнахме с 6 на „Тракия“, после – 20 край Своге. Предупреждавахме, че нищоправенето ще ни доведе до ново Своге. Нищоправенето ще ни доведе и до трето Своге“, коминтира трагедията той в ефира на bTV.

По думите на Милчев проблемите по пътищата започват от проектирането, продължават с изпълнението, организацията на движението с хоризонтални маркировки и обезопасителни системи, а също включват и активния контрол, който е „имитация“.

11-членно семейство е загинало в катастрофата на АМ "Струма"

„От Института за пътна безопасност настоявахме и при Бойко Борисов, и сега, да се извърши международен одит на безопасността на българските пътища (…) Имаме прекрасни експерти, но нямаме доверие в нашите експерти заради корупцията“, заяви Милчев.

Само с обещания за промени по думите му приключил и разговор със силовия министър Рашков в края на май или началото на юни. Според него и предишната, и сегашната власт не иска да работи с неправителствения сектор, защото търси „удобни експерти, които ще обслужват политическата им линия“.

Фирмата на автобуса-ковчег е регистрирана в Кюстендил. Местните - станало е съвпадение