По родните пътища опасности дебнат отвсякъде. Шофьорите са свикнали с дупките и не особено равната пътна настилка в много участъци, но се оказва, че може опасността да "дойде" и отгоре.

Такъв е примерът с надлеза на път I-6, край сливенското село Малко Чочовени.

За опасното му състояние съобщи Диана Русинова от Европейския център по транспортни политики.

"Пазете се в района на Малко Чочовени на път I-6 да не ви падне надлез на главата. Според АПИ всичко е точно, защото две години не са преместили и едно камъче там.

Този надлез чиито греди са почти напълно унищожени преминава над път I-6 в района на Малко Чочовени - област Силистра. По оценка на колегите ми от Европейския център по транспортни политики (European Center for Transport Policies) той е изключително опасен. Няма въведена никаква временна организация на движението, която би могла евентуално да гарантира безопасността на преминаващите.

В същото време МРРБ и АПИ непрекъснато успокояват, колко много пари харчат за ремонти, както и че текущия ремонт и поддръжката на пътища няма да спира, въпреки че реално проведени поръчки и избрани изпълнител от две години - няма, колко още няма да има, това никой не знае. Както се казва Божа работа.

По всяка вероятност това съоръжение е в това състояние, защото от там е преминал извънгабаритен, който е повредил моста. Само да припомня, че разрешителните за този вид товари се издават от АПИ. Пътят също се поддържа от същите. Може би пък хората да не са видели при ежеседмичните им огледи, че надлезът е бил ударен преди две години. Случва се, все пак да не видиш, че съоръжението може и да падне дори и на техните глави, докато правят въпросните огледи.

Бих искала да попитам - уважаеми дами и господа експерти, инженери и министри какво чакате, да падне на главата на някой нищо неподозиращ гражданин и да го убие или това е нов вид абстрактно изкуство, което явно аз не разбирам?", пише Русинова.

Снимки на въпросния надлез потвърждават думите й.
 
Действително много мостови съоръжения често увреждани от шофьори на тежкотоварни камиони или извънгабаритни товари - често и в градовете, но какво се случва, след като остранят заседналото превозно средство? Има ли ремонт, кой го плаща?