До Симитли стартира пробиването на тръбата на тунел "Железница", част от ЛОТ 3.1. на Автомагистрала "Струма".

Скатът на двете тръби е бетониран, като в момента на дясната се набиват тръби за т. нар. "чадър", а на лявата само е маркиран сводът на тунела. Откъм Благоевград все още се работи по оформяне на площадката, където да бъдат качени машините и работниците.

Тунелът е с дължина 2,2 км – най-дългият у нас. Търгът за пробиването му бе спечелен от ДЗЗД "АМ Струма тунел 2018", в което участват: "Джи Пи Груп" АД, "Глобал Кънстръкшън" ООД и "ВИА ПЛАН" ЕООД.

Двете тръби на тунела ще се пробиват с тунелни багери, които ще започнат същинската работа на 10 октомври, по неофициална информация в присъствието на премиера Бойко Борисов.

Стойността на договора е 185 370 370, 37 лв. без ДДС. Проектът се съфинансира от Кохезионния фонд на Европейския съюз и националния бюджет чрез ОП "Транспорт и транспортна инфраструктура" 2014-2020 г.

Срокът за изпълнение на проектирането и изпълнението на строително-монтажните работи на тунел „Железница“ (от км 366+720 до км 369+000) e 1060 календарни дни.

Снимки: БГНЕС