България обръща поглед към река Дунав като потенциална туристическа дестинация.
Амбициите на общините по поречието на реката е да превърнат региона в привлекателно място, което да се конкурира с черноморските курорти и ски туризма. Това е и задачата, която стои пред новосъздадения Дунавски туристически район – да изгради българското лице на речния туризъм, предава Русе Медиа.
Река Дунав да се превърне в новата популярна туристическа дестинация на България. Това е основната цел, която стои пред всички 67 общини от новия Дунавски туристически район.
„Толкова голяма територия да произвежда общи туристически продукти, да се рекламира самостоятелно под общ туристически бранд със сигурност е свързано с много голямо предизвикателство“, казва Боряна Станчева от организацията за управление на Дунавския туристически район, която бе учредена в Русе.
Българският потенциал на реката е огромен, но не е достатъчно познат, смятат експертите. Той трябва да бъде развит и извън круизните кораби.
„Ако Горният Дунав е символ за туристите за културно-историческия туризъм най-вече, то по Долния Дунав и тук, в нашия регион, туристите искат освен култура и историческо наследство да видят и природа, запазената природа, природните забележителности, алтернативни видове туризъм“, казва още Боряна Станчева.
Проблем обаче се оказва инфраструктурата. Русенското село Бръшлен например е част от маршрута на Дунавския велосипеден път, но само според картата.
„Имаме желаещи да посетят, гости, туристи от цяла Европа, от целия свят. Аз съм връщал американски велосипедисти, които не могат да стигнат до Дунава просто, защото пътят е разбит и там локвите са над коляното. Хората, като идват, искат да има инфраструктура, искат да има велоалея, искат да има паркинг, искат да има тоалетни, искат да има барбекю и беседка“, обяснява кметът на Бръшлен Димчо Петров.
Местните власти се надяват, че след като развитието на туризма по реката стане държавна политика, ще се дадат средства и за пътищата. А междувременно започва активна реклама в страната и чужбина за налагането на новия български бранд „Дунав“.