НАП въведе услуга за видео жестов превод за хора с увреден слух. С помощта на таблети се осъществява видео и гласова връзка с кол центъра за превод.
НАП предлага услуга за видео жестов превод, чрез онлайн платформа за предоставяне на равен достъп до услугите на Агенцията за граждани с увреден слух.
НАП дава възможност на хората с увреден слух да подобрят комуникацията си със служителите в салоните за обслужване на клиенти, които са обозначени със стикери. Осигурява се достъп до жестов превод в момента на посещението им на гишето. С помощта на таблети се осъществява видео и гласова връзка с кол центъра за превод. По този начин служителите на НАП могат да чуват превода, а клиентът с увреден слух да вижда преводача на екран. Комуникацията ще се осъществява в реално време с помощта на квалифицирани жестови преводачи. Очаква се нововъведението значително да подобри обслужването на хората, за които жестовият език е основна форма на комуникация.
„Независимо, че главният ни фокус остават електронните комуникации и е-услугите, продължаваме да усъвършенстваме взаимодействието „лице в лице“ в офисите на НАП. За нас е важно да осигурим равен достъп и качествена услуга за хората с увреден слух“, каза по повод нововъведението директорът на дирекция „Обслужване“ в НАП Боряна Георгиева.
Служителите от офиса на НАП в Русе и деветокласници от ПМГ „Баба Тонка“ в началото на месец май проявиха съпричастност към осъществяването на подобна комуникация. Тогава приходните служители бяха домакини на учебната компания „Master Minds“, която младите математици бяха учредили за участие в националното състезание “Най-добра учебна компания на България”. Състезанието се организира всяка година на регионално и на национално ниво от „Джуниър Ачийвмънт“ България.
Разработката на популярния в гимназията Клуб по предприемачество „Успешните хора“ и на учебната компания „Master Minds“ много се доближава до реализираната вече от НАП услуга. За онагледяване на проекта си ученическият екип засне 2-минутен клип на реално работно място. Конкретният сценарии проследяваше как клиент със специфични потребности в речта и слуха посещава офиса, за да уточни своя здравно-осигурителен статус и да възстанови здравноосигурителните си права. Комуникацията между служителя на НАП и клиента се осъществява с посредничеството на онлайн-преводач, чиито услуги са достъпни през разработения от учебната компания специализиран сайт с използването на обикновен таблет. В реализирането на клипа участваха и служители на офиса на НАП в Русе, а интериора - с електронните табла и специфичната атмосфера, с логото на агенцията, хартата на клиента и различни видове формуляри на документи, придаде много достоверност и реализъм на филмовото действие. На финала на конкурса в НДК в София русенският проект бе високо оценен с Награда на медиите за млади предприемачи „Малки стъпки към успеха“ в Младежкия стартъп форум „Изгряващи звезди 2018“.