Спешен ремонт на поредната зейнала дупка на Дунав мост започна тази сутрин екип на фирма “Пътинженеринг”.
Ямата се е отворила в български участък в петък, като след подадения сигнал е била временно обезопасена. През почивните дни е било извършено почистване, грундиране и маркиране, но поради високата влажност и ниски температури, грундът не е успял да стегне. Заради лошото време ремонтът е започнал едва днес.
Размерът на дупката е близо 2 кв.м. , като тя се намира до решетка на отводнителната система, информира Русе Медиа.
Най-вероятната причина за разпадането на плочата са вибрациите от преминаващите камиони, пукнатините и стареенето на бетона. От фирмата изпълнител коментираха, че днес би трябвало да запълнят дупката, като след изливането на бетона ще продължат с 24-часово дежурство на проблемния участък. „Днес правим укрепването, след което ще се запълни с полиуретанова пяна, след което ще положим бетона и ще се изчака 24 часа, след което пак ще се грундира и вече ще се поставя асфалт. Мястото ще остане обезопасено до свършване на ремонтните дейности и с присъствие 24 часа от наша страна за временно пропускане на движението“ обясни Иксан Юсуфов, ръководител на ремонтните дейности. Докато се извършваше подготовката на кофража, движението не бе спирано, но бе силно затруднено. Усложнение предизвикваше и пропускането на извънгабаритните товари.
Извършени са проверка и оглед от специалисти на цялото платно в българския участък, като не са констатирани други проблемни места към момента. Установени са обаче множество пукнатини в асфалта, през които прониква вода в дълбочина в настилката.
При последното си посещение в Русе зам.-министърът на регионалното развитие Николай Нанков призна, че Дунав мост се нуждае от основен ремонт в българския участък и пое ангажимент до края на годината да се възложи изготвяне на технически проект и конструктивно обследване на съоръжението.