Шофьорите са гневни заради безочието на държавата в лицето на АПИ.

Пътят Русе - Кубрат е един от най-лошите в страната, а шофьорите ежедневно чупят автомобилите си в големите кратери. В знак на протест, през 2017 година беше поставен надпис "Добре дошли на Марс" на информационна табела на Агенция "Пътна инфраструктура" между селата Беловец и русенското село Тетово.

АПИ към протестиращ Кубрат: Няма пари, чакайте ТОЛ системата.

След протест през месец април 2018 година на жителите на община Кубрат от Агенция „Пътна инфраструктура“ обявиха, че „няма пари“, но проходите щели да се увеличат с въвеждането на Тол системата.

Днес вече имаме Тол полиция, която приоритетно се е заела да глобява шофьорите на "пътя на Марс". Вместо ремонт на този осеян с дупки път, шофьорите получават глоби, защото се движат през дупките без електронна винетка.

Деян Рашков е заснел случващото се и е публикувал видеото в социалната мрежа. Г-н Рашков пита новоназначените служители на АПИ, какво контролират и дали знаят на кой път се намират.

Другият проблем е, че неработещи камери за разчитане на е-винетки са заменени от добре заплатени момчета.

Служителите на АПИ спират коли на око.

АПИ отново набира популярност с отрицателен знак сред водачите на моторни превозни средства. Този път като проблем се откроява скъпо струващата система за разчитане на електронните винетки от тол-системата и момчета, всяващи страх у спираните водачи на МПС, пише сайтът Nbox.bg

Според източници на NBOX, камерите, които трябва да разчетат винетките, не работят, а данните се въвеждат ръчно в системата. Предполага се, че този проблем ще съществува още три месеца.

По нашенски, системата, за която са потрошени сума ти пари, е заменена от млади служители на АПИ с вид на момчета от 90-те години на миналия век, придружавани от полицаи, тъй като АПИ няма право да спира нарушители.

За отбелязване е, че заповедта между министъра на Министерството на вътрешните работи и на Министерството на регионалното развитие и благоустройството за съвместни екипи бе до края на февруари.

Това означава, че от началото на март служителите на АПИ работят без МВР. Задава се хаос, предупреждават източниците ни.

Проверка на NBOX показа, че служителите към тол звеното още нямат бланки, на които да пишат евентуалните актове. А и на какво основание ще го правят с оглед правомощията си?

Към тези абсурди трябва да добавим, че повечето от младежите, изпълняващи ролята на камери за разчитане на е-винетки, като единствен отличителен знак притежават само сигнални жилетки с надпис „БГтол“. Без баджове, без униформи, с ръце в джобовете, поведение като на изпълнителна бригада от недалечното минало, един господ знаещ дали имат служебни карти, тъй като не се легитимират при спиране, с излъчване, което буди по-малко респект, но повече страх.  

Заплатите на  тол-служителите, заместващи неработещите камери, са 1100 – 1300 лв. – добра заплата на държавен служител без стаж и без определена квалификация.

Младите служители на АПИ и към момента спират безразборно коли, преценявайки на око кой може да има винетка и кой не. И пак по нашенски, при наличие на е-система, данните се вкарват на ръка. От началото на месеца, обаче, откакто тол-звеното вече не патрулира със служители на МВР, всяка трета кола не им спира, а и самите служители на АПИ не знаят какво да правят в такава ситуацуя.

Има ли смисъл да питаме кога ще заработи електронната администрация и електронното управление, за което откакто се е заговорило, са потрошени милиони държавни пари, но резултатът се свежда до намиране на работа на млади партийни активисти на добра държавна заплата, които като в бакалия от миналия век пишат данни на тефтер?

А лятото предстои и тежкотоварните превозни средства да бъдат обхванати от тол-системата. Световната банка е изготвила предписанията за информационната политика на АПИ в това отношение, вкл. и подробно описание какви листовки да се разпространяват и къде, за да бъдат информирани шофьорите как работи системата и какво да очакват.

Но засега не сме видели нито информационните материали на АПИ, за които са отпуснати средства, нито системата може да ни впечатли с нормалната си работа.

Както се казва, интересното предстои. А АПИ продължава да стои пред обществеността като страничен наблюдател.