"Горещо насърчаваме разследващите институции да проверят дали едната от жертвите не се е возела в автомобила на Георги Семерджиев".
Това каза в "Тази сутрин" експертът по пътна безопасност Диана Русинова.
"Съдейки по това, което успяхме да видим, е, че позицията на едно от телата беше такова, че няма как да се е озовала там, а щеше да изхвърчи както другата пешеходка. Ние считаме, че това е възможно. Разследващите органи трябва да потвърдят това, ние горещо насърчаваме да се обърне внимание на тази теория", каза Русинова.
По думите ѝ този случай е изключително притеснителен.
Липса на национална политика, защото става въпрос за толкова много нарушения и такова грубо погазване на закона.
Дни преди катастрофата книжката на Семерджиев е отнета, шофирал дрогиран
"Питаме се как държавата допуска такива хора да се движат свободно? Липсва цялостна национална политика", заяви пътният експерт.
„Като цяло в България по отношение на пътната безопасност контролът е недостатъчен. За да имаме достатъчен контрол обаче, ние трябва да имаме ясна национална политика, която да каже кой контролиращ орган какво точно да прави при различните ситуации“, на мнение е Русинова.
Лично тя е против да се прехвърля цялата отговорност само върху „Пътна полиция“, защото те са изпълнител, а не органът, който може да измисли националната политика.
„Този орган трябва да бъде Държавна агенция "Безопасност на движението по пътищата", която е пряко подчинена на премиера и следва да изработва мерките и да ги следи“, обясни Диана Русинова.
Липсва ефективен превантивен контрол, на мнение е адвокат Димитър Марковски.
„С такъв брой сериозни нарушения има си добри способи и механизми този човек да не бъде допуснат да сяда зад волана. Когато има системен контрол и добре очертана политика, тогава няма да се допуска такова пътно дерибействане“, коментира той.
Близка на една от жертвите при катастрофата: Никой не заслужава да си отиде по този начин