1800 пловдивски таксита сменят на пожар тарифите в касовите апарати, а фирмите масово отказват поръчки по телефона, защото много от жълтите коли не работят. След като миналата седмица стана ясно, че няколко фирми под тепетата вдигат цените над минималната, в услугата настана хаос. Такситата са длъжни да подменят стикерите с обявените тарифи и да минат на преглед в регионалната служба на дирекция "Мерки и измервателни уреди". Едва след като получат необходимите документи, шофьорите могат да поемат поръчки. От бранша се оплакват, че чакат с дни на опашки. Според тях обслужването в държавната служба е много бавно, а гишетата работят само по два дни в седмицата.  

Шефът на регионалната служба категорично отрече тези твърдения. Пред "Марица" той коментира, че служителите са затрупани с работа, а ситуацията е извънредна. 
"Пренасочил съм други специалисти, които да помагат в регистрацията на такситата, за да може да отмятаме работата своевременно", обясни Кольо Мечев. "Създаден е ред, за да няма огромни опашки - всеки шофьор получава бележка с дата и час, в който да се яви за прегледа. Това са 1800 автомобила. За проверката на един са нужни между 20 и 30 минути. Сами направете сметка колко време ще отнеме", отговори Мечев на въпроса след колко време може да се очаква пререгистрацията на жълтите коли да приключи.  

Тъй като по закон такситата нямат право да работят, докато не минат прегледа в "Мерки и измервателни уреди", много шофьори си остават вкъщи, а отговорите на диспечерите "Нямаме свободна кола" продължават да изнервят пловдивчани.  

"Преди можехме да караме с бележката за дата и час на прегледа, сега ни спират от ДАИ и пишат актове", твърди председателят на местната браншова асоциация Георги Ряпов. Шефът на ДАИ Иван Въчев обаче бе категоричен, че няма написани подобни актове. "Извършват се само резонни проверки. Новите цени в касовите апарати обаче наистина трябва да са узаконени, иначе шофьорите подлежат на санкция", обясни Въчев.