Предлагате ли виртуални сватби, поинтересува се Иван Соколов, докато чевръста ученичка му направи снимка между булка в бяла рокля и Червената шапчица на щанд в панаира. Цял екип от тренировъчната фирма на видинската ПГ „Проф. д-р Асен Златаров” се втурна да му предлага оферти и да задвижи организацията. „А жених имате ли?”, дръпна се изведнъж Соколов, преди да си е създал проблеми.

Чак когато извади визитка и я остави в артстудиото, за да му пратят по мейла фотографиите, оттам разбраха, че клиент им е лично изпълнителният директор на Международния панаир в Пловдив. Бутафорната булка и Червената шапчица грабнаха телефоните да се похвалят на приятелите.

Фотостудиото, което предлага като услуга снимка с двата персонажа, е сред всичките 110 ученически фирми, които днес и утре представят дейността си на щандове в шеста палата на панаирното градче в рамките на тазгодишния ТФ Фест. Гимназисти от цялата страна и техни връстници от Сърбия и Черна гора се конкурират да представят по най-атрактивен начин бизнеса, с който упражняват практически умения.

Тренировъчните фирми проходиха у нас още през 1994 г. , а от 2009 създаването им е част от задължителната програма или СИП и ЗИП в професионалните гимназии. В тези ученически предприятия всичко е като в реалния бизнес, освен че няма движение на реални стоки и пари.

В панаира със собственоръчно направени проспекти и рекламни хватки ученици продават луксозни автомобили, отпускат кредити, пращат на почивка в еко вили, търгуват с ръчно изработени предмети и предлагат услуги като рисуване на татуировки и организация на партита. Има даже тренировъчна НАП, чиито двама служители изискаха днес документацията на школска фирма, която търгува с шоколадови изделия.

Как бг литературата се преглъща с веган сандвич и какво е работилничка за спомени – четете утре във в. „Марица”