Всяка година БДЖ губи между 8 и 10% от пътниците си, съобщи на конференция управителят на "БДЖ Пътнически превози" Димитър Костадинов, цитиран от "Фокус".

Затова компанията предлага интегриране на железопътния транспорт към транспортните схеми на големите градове чрез обединение на усилията на железниците, областните администрации и общинските ръководства.

Обмисля се въвеждането на комбинирани карти - за влак и за градския транспорт, като ползвателят да получава отстъпка и от двете цени, каза Костадинов.

 

От следващата година влаковете между София и Перник ще се движат на 20 минути в сутрешните и вечерните часове, когато хората отиват и се връщат от работа. Подобно улеснение ще бъде направено и за живеещите в Искърското дефиле, които идват на работа в София.

Шефът на пътническите превози коментира, че собствените приходи на компанията са 23% от цената на услугата, а останалото се допълва от субсидия от държавата. Затова и повечето клиенти използвали влака като социална услуга, защото им е по-евтино. В същото време до около 10% от гарите нямало общински транспорт, дори и такси, а това затруднява пътниците да се придвижат до и от влака, коментира той.

Заради планиран ремонт на железния път между Пловдив и Стара Загора догодина се планира влаковете да заобикалят през Димитровград, с което пътуването от София до Бургас ще се удължи с около половин час, предупреди Костадинов.