Незабавно да бъде спряна процедурата за отдаване на концесия на интермодален терминал в Пловдив, включващ бензиностанция, автомивка, складове, коловози и рампи, поискаха от БСП на брифинг в парламента. От партията настояват и за спиране на обществената поръчка за въвеждане на тол-система в България.
Социалистите посочиха, че интермодалният терминал е изграден от Националната компания "Железопътна инфраструктура" /НКЖИ/, като инвестицията е на стойност 10 млн. лева, но вместо държавната компания да го експлоатира и да печели, правителството решава да го даде на концесия срещу 4000 лева на месец. "Образно казано, това е колкото за една будка за вестници на "Витошка", коментира депутатът Драгомир Стойнев.
От БСП изразиха съмнения, че терминалът ще се даде на голяма транспортна фирма от Пловдив и то за 27 години напред. Процедурата да се спре, защото това е ограбване на българските граждани, призова Стойнев.
В контекста на призива на министър-председателя да бъдат спрени всички обществени поръчки, ще му припомня за още една, стартирала през април-май, а именно поръчката за въвеждане на тол-система в България, коментира колегата му Георги Свиленски. Социалистите поискаха и спиране на поръчката, защото била несправедлива.
Тази процедура предвижда таксуване на 85 процента от пътната инфраструктура в България, посочи Свиленски. "Няма такава държава в Европа, в която 85 процента от пътната инфраструктура да се таксува с тол-система, във всички европейски държави това таксуване е в рамките между 1 и 3 процента, а другата пътна инфраструктура се таксува на винетен принцип", отбеляза той.
Свиленски обясни, че това, което се предлага в момента, е таксуване на магистрали, скоростни пътища, първи, втори и трети клас пътна мрежа. Това, което правят в Европа, е таксуване само на магистрали и скоростни пътища, а първи, втори и трети клас пътна мрежа - винетна система, добави той.