1 април е времето да се сетим за някои от най-интересните намерения свързани с града ни, които времето и историята осъдиха да си останат големи шеги. Някои са много практични, а други бомбастични.
Вестник “Марица” събра някои от проектите свързани с града от последните години. Така например, кантрольорите в “Градски транспорт” трябваше да са останали в миналато още преди година, а всеки пловдивски рейс да издава карти и билети.
Една свещичка на празничната торта ще духнат днес испанската фирма „Индра” и Борислав Кръстев, който беше ръководител на транспортния проект, а сега е директор на общинското предприятие „Организацията и контрол на транспорта”.
Днес се навършва една година, откакто пловдивчани пътуват в градските рейсове без кондуктори, с 12 вида електронни карти и билети.
Тази дата беше посочена преди една година от „Индра” и Борислав Кръстев за старт на един от най-важните компоненти на транспортния проект - системата за електронно таксуване в масовия градски транспорт, чиято стойност е близо 20 млн. лева.
На 5 февруари 2016 г. при посещението в Центъра за управление на градския транспорт ръководителят на европейския проект твърдо гарантира пред кмета Иван Тотев и медиите, че във всички 285 автобуса има монетни автомати, от които не на шега, но от 1 април ще купуваме билетчета.
Увери, че електронни билети и карти ще купуваме от 41 автомата на автобусните спирки и от други 50, монтирани в най-посещаваните обществени сгради. За удобство на пътниците автомати ще бъдат поставени и в шестте районни кметства, както и в Центъра за управление на градския транспорт.
Тук, в Центъра, настанен в бившия хотел на Ванко 1 на Цариградско шосе, ще ни издават пластик на принципа на кредитна или дебитна карта, който ще зареждаме от автомата - за една или две линии, за целия градски транспорт, за определена сума на принципа на електронен портфейл.
Както "Марица" писа тогава, Хулио Фернандес от испанската фирма „Индра" издаде точно за две минути преференциалната електронна карта и накара всички дружно, включително и кмета, да повярват, че 1 април няма да е Ден на лъжата.
Поне не и за електронното пътуване в градския транспорт. Информационните табла на 354 спирки ще ни дават реално време до пристигане на нужния автобус. Европейска работа, с други думи!
Година по-късно, на 1 април 2017 г., нито един от автоматите не продава билети. Кондуктори продължават да таксуват пътниците, както беше и през миналия век.
В повечето автобуси има електроника, но не във всички, затова табелите на спирките дават непълна информация. От 12-те вида електронни карти и билети се продават само от един тип - абонаментни по 50 лева на месец, а който пожелае - за 3 и 6 месеца.
Според договора между изпълнителя на проекта фирма "Индра" и община Пловдив електронната система трябваше да бъде изцяло завършена и пусната в експлоатация на 10 февруари 2016 г.
Автоматите за продажба на електронни карти и билети чакат да бъдат сертифицирани в НАП. Зам.-кметът по транспорта Златин Велев обясни вчера, че последно са чакали от Испания, и конкретно от фирма "Индра", да изпратят документите, тъй като те са длъжни да поддържат електронната система.
За всеки касов апарат, за каквито се приемат автоматите, трябва да има договор за сервизно обслужване, каза Златин Велев. Документите са пристигнали и другата седмица ще бъдат вписани в НАП, надява се зам.-кметът.
Надеждата умира последна. През следващата седмица може би ще пуснем електронното таксуване пилотно на три автобусни линии - № 113, 25 и 93, не губи оптимизма си Златин Велев. Кога ще се въведе електронната система по останалите 26 линии? Може би на 1 април 2018 г.
Борислав Кръстев мълчи. Мълчат и изпълнителите на проекта от "Индра". Да им е честит 1 април!
Прочетете още
- 16:00 Побой в Скравена: Мъж с потрошени ребра, дъщеря му вдига протест ВИДЕО 18+
- 23:05 Шофьор блъсна паркиран автомобил в Пловдив и избяга СНИМКИ
- 14:00 "Риболовен сезон 2025 – открит!" Столичани се изправиха с хумор срещу дупките СНИМКА
- 15:00 Джунгла в София! Търсят се деца, кучета и общинари СНИМКИ