До дни се очаква да започне продажбата на електронни билети в автобусите от градския транспорт в Пловдив, съобщи ресорния зам.-кмет Златин Велев. Причина за забавянето е поддръжката на системата от испанската фирма „Индра системас“, а тя предстои скоро да бъде вписана в регистъра за сервизно обслужване на апаратите.
За целта вече са предоставени необходимите документи, тъй като по закон за всеки касов апарат трябва да има осигурен сервиз. Въвеждането на електронните билети в автобусите няма да бъде рязко, уточни Велев и изрази надежда, че в началото на април такива устройства ще заработят първоначално по три от линиите – тези с номера 113, 25 и 93. По думите му напоследък има интерес към продажбата на електронни карти за цялата градска мрежа или единична линия.
По-голямата част от автобусите вече са оборудвани с работещи системи за връзка с информационните табла по спирките, каза още Велев. По думите му липсата на данни или неточностите за часа на пристигане на конкретна спирка се дължи на подмяната на старите автобуси с нови, които са по стандарт Евро 5 или 6 и отделят значително по-малко вредни вещества във въздуха. Въвеждането на електробуси към момента не е приоритет, тъй като те са скъпи и се оказва нерентабилно.
Във връзка с проблемите, които създава остарялата контактна мрежа на бившия тролейбусен транспорт Велев заяви, че няма кардинално решение, заради продължаващите съдебните дела между общината и фалиралото дружество, което стопанисва мрежата. В район „Централен“ вече беше извършено обследване и премахване на опасните участъци. След поредния случай на скъсани жици в район „Северен“ беше установено, че мрежата там е в окаяно състояние. Извършват се и процедури за опезопасяването й в район „Южен“ на ул. „Скопие“, а в „Тракия“ вече е укрепен подобен участък с надвиснали проводници.