Над 2 милиона лева приходи годишно губи българският автобусен бранш от т.нар. споделени пътувания. Това е установило проучване, пише "Телеграф". Докато преди време споделеното пътуване ставаше чрез сайтове, които свързваха шофьори и мераклии да пътуват, то днес цялата дейността почти изцяло е концентрирана във фейсбук. Там за всеки наш областен град има минимум по две или повече групи. Най-голямата от тях е "Пътуващи Бургас-София и обратно", която до момента има близо 37 000 членове. "Пътуващи между Пловдив и София" е втората по населеност група с близо 26 000 членове. Варненските, старозагорските и русенските групи са с около 10 000 и 12 000 членове, а Благоевград, Кюстендил, Видин, Враца и Мотнана са с по 5000-6000 души.
Там потребителите търсят/предлагат транспорт с кратки постове. Телефонните номера рядко се разменят публично, пише се главно на лични съобщения. В групата "Пътуващи между Русе и София" за последния месец са уговорени пътувания на най-малко 500 души. 1600 души пък са си организирали транспорт между Пловдив и София, както е при Варна и Стара Загора. Водещ е Бургас с над 2500 уговорки.
Почти всички предложения са за платен превоз, а в групата цената се е установила на приблизително 60% от тази на автобусния билет. Така превозът Русе-София се търгува по 15 лева за място при цена 23 лева с автобус. 7 лева пък плащат потребителите от Пловдив до София при 12 лева цена за рейса. Около двадесетачка се върти цената до Бургас и Варна при официални цени 27-32 лева. Ето защо излиза, че лицензираните автобуси за загубили над 40 бона приходи само за последните 30 дни. Толкова са пропуснатите приходи и по линията София-Варна. Общата сметка за всички групи е над 2 милиона лева годишно, като тук не влизат нелегалните превози с бусове, нито уговорените извън фейсбук споделени пътувания.
Там потребителите търсят/предлагат транспорт с кратки постове. Телефонните номера рядко се разменят публично, пише се главно на лични съобщения. В групата "Пътуващи между Русе и София" за последния месец са уговорени пътувания на най-малко 500 души. 1600 души пък са си организирали транспорт между Пловдив и София, както е при Варна и Стара Загора. Водещ е Бургас с над 2500 уговорки.
Почти всички предложения са за платен превоз, а в групата цената се е установила на приблизително 60% от тази на автобусния билет. Така превозът Русе-София се търгува по 15 лева за място при цена 23 лева с автобус. 7 лева пък плащат потребителите от Пловдив до София при 12 лева цена за рейса. Около двадесетачка се върти цената до Бургас и Варна при официални цени 27-32 лева. Ето защо излиза, че лицензираните автобуси за загубили над 40 бона приходи само за последните 30 дни. Толкова са пропуснатите приходи и по линията София-Варна. Общата сметка за всички групи е над 2 милиона лева годишно, като тук не влизат нелегалните превози с бусове, нито уговорените извън фейсбук споделени пътувания.