Дъщерната фирма на Google - Alphabet Inc, обяви, че ще блокира достъпа на сайтовете, предоставящи фалшива информация. Чрез заплахата за ограничено ползване на Adsense – софтуерът за продажба на реклама в търсачката, уебсайтовете няма да могат да промотират себе си или продуктите си. По този начин корпорацията се надява да стимулира премахването на некоректна и мисинтерпретирана информация от виртуалното пространство.
„Промяната е неизбежна”, каза говорителят на Google Андреа Фавил, предаде БГНЕС. „Планираме да рестриктираме показването на реклами, които предлагат подвеждащи или фалшиви данни или прикриват информация, свързана със собственика, публикуваното от него съдържание и първоначалните цели на конкретната уеб компания”, добави още тя.
Промяната в политиката на компанията се реализира благодарение на все по-ожесточения дебат за това колко голяма е отговорността на технологичните компании да следят за точността на съдържанието, особено предвид все по-големият дял хора, които предпочитат да следят новините през социални мрежи и онлайн медии, отколкото през традиционни източници на информация.В последните дни Facebook също беше многократно критикувана за разпространяването на неверни статии, насърчаващи избора на Тръмп за президент. Зукърбърг обаче отрече Facebook да е повлиял по какъвто и да било начин на изборите.