В сряда финансовият министър Владислав Горанов ще внесе решението за отпускане на заем в размер на 20 млн., за да спаси закъсалите железници, съобщава „Монитор“. Поредното финансиране ще се предостави от фискалния резерв и както предишни трансфери и този заем ще бъде в рамките на одобрената от Европейската комисия държавна помощ в размер на 224 млн. лева.
Горанов обеща пари на БДЖ, след като миналата седмица стана ясно, че държавното дружество не може да обслужва задълженията си по втория облигационен заем с обща стойност малко над 100 млн. лева. С решение на съда кредитор блокира сметките на „БДЖ-Пътнически превози“ и по думите на изпълнителния директор Владимир Владимиров са изтеглени 40 млн. лв. Той отрече категорично да се стигне до разпродажба на подвижен състав, но вчера стана ясно, че други кредитори са пристъпили към запор и разпродажба на недвижими имоти. Частен съдебен изпълнител е пуснал за продан централата на БДЖ, намираща се на ул. „Иван Вазов“ №3 в столицата. От Регистъра на публичните продажби става ясно, че се продава половината от административната сграда, т.е. застроена площ от 1 854 кв. м. и разгъната застроена площ 7 803 кв. м. Търсената цена е малко над 7 млн. лв.
На нарочна пресконференция финансовият директор на „Холдинг БДЖ“ Филип Алексиев коментира, че ситуацията със сградата на железниците не е нова. През 2014 г. също е била наложена възбрана върху апетитния имот. „До момента облигационерите се въздържаха да предприемат мерки върху нея. Не бих казал, че е извиване на ръце от страна на кредиторите, но сградата е инструмент в техните ръце“, каза Алексиев.
Ръководството на БДЖ е получило писмо от облигационерите, че искат до края на юни две вноски по 20 млн. лева и дружеството част от холдинг - „БДЖ-Пътнически превози“ - да стане доброволен съдлъжник, обясни Алексиев. По думите му кредиторите са готови незабавно да преговарят за разсрочване на задълженията, ако се изпълнят поставените от тях изисквания. Финансовият директор на холдинга е оптимист, че дружеството върви в добра посока, но държавата трябва да помогне. „Спекулира се с определението, че БДЖ са на гърба на данъкоплатеца“, каза Алексиев и даде за пример Франция, където правителството е отпуснало 43 млрд. евро за техните железници.
Прочетете още
- 11:00 Твърдят, че мъж е откраднал кутията за дарения на болно момиче в София СНИМКИ
- 14:00 Водач на тротинетка помете полицай в Плевен ВИДЕО
- 13:00 В Асеновградско броят пораженията: Коли смлени, градини унищожени СНИМКИ
- 12:00 Ще се качат на последния влак: три зодии, които скоро ще ги връхлети късмет