1,2 млрд. лв. е годишната печалба от контрабандата на горива в България. Това е сумата, която не влиза в бюджета под формата на акциз и ДДС, а остава в джобовете на организаторите на каналите, пише „24 часа”.


Схемата с продажбата върви с танкери по море. Доставките тръгват най-често от Турция, минават през Гърция и стигат до България.
Има подозрения, че горивата са от “Ислямска държава”, която държи нефтени находища в Сирия и Ирак и няколко рафинерии. От там в момента можел да се вземе дизел за 80 ст. на литър. С транспортните разходи, например до България, цената му ставала близо 1,10 лв.
След като пристигне у нас, танкерът отива на пристанище, в което няма монтирани измервателни уреди. Обикновено това са по-малки портове по Дунав, има и на Черно море, които са регистрирани като митнически складове. Те са осем на брой и за тях няма изисквания да монтират уреди, които да подават информация към митниците колко горива се разтоварват. На тях няма и постоянен митнически контрол, а митничари се викали само когато има пристигнал танкер.


При разтоварването на горивото се прилагали различни схеми, за да се избегне митническият контрол. Едната била вписване в пристанищния дневник, че танкерът е отпътувал, докато той е преместван на друг док. По документи разтоварването е било в продължение на два дни. Тези количества се внасяли легално.


На практика обаче разтоварването продължавало десетина дни. Източените през това време горива се продавали контрабандно./Марица.бг