Пациенти чакат с часове за Спешна помощ в столицата, съобщи Нова телевизия, като се позова на  записи, които показват как системата на практика не работи. Диспечери подават грешни адреси, шофьори се лутат из кварталите, защото нямат GPS.

"Изводите, които правим и заключението, до което стигнахме, е в резултат на няколко седмици наблюдение на работата на Спешната помощ. Това включва не само записите, но и на документи, с които сравняваме как се реагира в различни ситуации. И това, което констатираме е доста притеснително за системата и за условията, в които са принудени да работят екипите. Защото проблемът не е в хората, които работят там. Те работят въпреки условията", каза работилата по темата Генка Шикерова. 

"Нашите водачи, когато ги назначаваме, минават тест дали познава София, дали познава кварталите, дали може да се ориентират бързо по карта”, обясни д-р Георги Гелев, началник на Спешна помощ-София. От записите обаче става ясно, че шофьор на линейка не знае къде се намира метростанция „Сливница”.

От края на миналата година в Спешната помощ има въведен стандарт. Според правилата, адресите би трябвало да се разделят по приоритет. А времето за реакция е от 8 до 120 минути. Често обаче пациентите чакат с часове.

В Спешна помощ нямат обяснение каква е причината линейките да се бавят по 4-5 часа. Работещи в системата ми разказаха за случаи, когато са реагирали с 8 часа закъснение - време, в което могат да проверят дали този пациент не е отишъл вече на лекар. 

Проблемите не са от вчера и са комплексни. Като например автомобили, които са счупени, все пак биват пускани в движение. Надеждата е условията на работа на хората в Спешна помощ да се подобрят.