Знаете ли, че озонът е сред основните 5 замърсители на атмосферния въздух? Чували ли сте, че шумът причинява високо кръвно налягане и сърдечно-съдови заболявания и така води до 10 000 случая на преждевременна смърт в Европа годишно?
Тези и други любопитни факти, представени с красиви снимки и инфографики, ще образоват пловдивчани в следващия месец.
Изложбата „Избирам по-чист въздух“ ще е достъпна от 18 април до 15 май 2016г. за всички граждани и гости на града. 20-те пана са изложени на т.нар. „Малка главна“ - обновената пешеходна зона на ул. Райко Даскалов, до сградата на БНБ.
Изложбата е в рамките на информационната кампания на Европейската комисия „Do the right mix – Придвижвай се разумно!“, част от Европейска седмица на мобилността.
На този етап, приоритет на кампанията, която се прави за трета година у нас, е да информира хората за различните източници на замърсяване на въздуха в градовете, за ефекта от него върху човешкото здраве и околната среда, както и за мерките, с които институциите и отделните граждани могат да подпомогнат подобряването качеството на въздуха, особено в големите градове.
Информацията в изложбата е представена в забавен и лесно разбираем вид. Но данните са сериозни и са плод на сътрудничеството на няколко институции - Министерство на околната среда и водите (МОСВ), Изпълнителна агенция по околна среда (ИАОС) и Европейска агенция по околна среда (ЕЕА).
Изложбата отговаря на един от основните приоритети на Община Пловдив във връзка с подобряване състоянието на атмосферния въздух и акустичната обстановка в града - приоритетът за взаимодействие и информиране на населението по въпросите за околната среда.
Общината използва интегрирани и комплексни механизми, за да осигури изпълнението на този и останалите приоритети, които са:
- благоустрояване и създаване на здравословна градска среда;
- изграждане и модернизация на пътната инфраструктура, газификационни и информационно-комуникационни мрежи;
- устойчиво развитие на транспортната схема на Пловдив, завишаване на изискванията към екологичните стандарти на превозните средства от обществения транспорт, както и обновяване и модернизиране на системата за хигиенизиране на уличната мрежа.
ЗА “DO THE RIGHT MIX – ПРИДВИЖВАЙ СЕ РАЗУМНО“
Това е информационна кампания на Европейската комисия, която на национално ниво се координира от Министерството на околната среда и водите и цели да обърне внимание на предимствата при комбинирането на различни видове придвижване – градски транспорт, велосипед, автомобил и пеша.
Комуникационна агенция Интеримидж подготвя и осъществява дейностите в рамките на годишните програми на кампанията от старта й у нас през 2013-та година.
От юни 2015 г. инициативите „Европейска седмица на мобилността“ и „Do the Right Mix – Придвижвай се разумно!“ се обединяват в по-мащабна и интегрирана кампания за градска мобилност. Идеята е „Европейската седмица на мобилността“ да се разшири и допълни с нови, целогодишни дейности, като в същото време се разработи единна платформа за популяризирането на устойчивите начини на придвижване в градовете на Европа.
Международната кампания се подкрепя от генералните дирекции „Мобилност и транспорт“ и „Околна среда“ на Европейската комисия. Секретариатът на кампанията се управлява от консорциум начело с EUROCITIES, две други градски мрежи (ICLEI и POLIS), специализирана комуникационна агенция (ICF Mostra) и международна екологична организация (Regional Environmental Centre/ "Регионален екологичен център").