Област Пловдив е усвоила европейски средства под средната сума за страната за периода 2007 г. - 15 юни 2018 г. За посочения период на човек се падат по 1209 лв. Това сочат данни от Информационната система за управление и наблюдение на структурните инструменти на ЕС в България. Общата сума, изплатена по европейски проекти в 28-те области на България, е 10,7 млрд. лв., посочва Марица.

Спрямо населението общините са получили средно по 1513 лв. на човек. Най-голям е относителният обем на изплатените пари в областите Габрово и София-град - около 2700 лв. на човек. С най-малко изплатени европейски средства е област Сливен - 702 лв. на човек, предшествана от областите Кюстендил, Перник, Пазарджик, Търговище и Добрич -всички с под хиляда лева на човек от населението.

През новия програмен период 2014-2020 г. към 1 май 2018 г. изплатените суми по всички най-големи областни проекти са към държавни или общински структури и предприятия. Най-скъпите проекти са основно за транспортна инфраструктура (магистрали, пътища, градски транспорт), водни цикли и пречиствателни станции, подобряване на градската среда и образователната структура.

Най-голям е обемът на средствата, изплатени в София-град на "Метрополитен" ЕАД за разширението на столичното метро - 321 млн. лв. (от общо 936 млн. лв.). Следващата най-голяма изплатена сума е в област Благоевград - 190 млн. лв. (от общо 739 млн. лв.) за два лота от АМ „Струма” и тунел "Железница". Справката сочи, че в област Пловдив най-големият проект от новия програмен период е за водния цикъл в община Асеновград. Той е на стойност 106 млн. лв., като безвъзмездна финансова помощ от ЕС е 80 млн. лв. Проекти в образователната инфраструктура са заложили областите Пазарджик и Хасково, съответно на стойност 4 млн. лв. и 14 млн. лв.

Като цяло основната част от европейските средства продължават да се насочват към развитие на транспортната инфраструктура (магистрали, пътища, градски транспорт). Според икономисти голяма част от изплатените пари обаче са и за градинки, паркове и паметници. Подобренията на градската среда са важни, но те не водят до преки икономически ефекти и сближаване на районите, а в същото време отнемат значителна част от времето и ресурсите на общините, особено по-малките такива. В крайна сметка при ограничен капацитет и средства местната администрация трябва да избира дали да пише и изпълнява европейски проект за каквото и да е, или да привлича нови инвеститори.