1 април е времето да се сетим за някои от най-интересните намерения свързани с града ни, които времето и историята осъдиха да си останат големи шеги. Някои са много практични, а други бомбастични.
Вестник “Марица” събра някои от проектите свързани с града от последните години. Така например, кантрольорите в “Градски транспорт” трябваше да са останали в миналато още преди година, а всеки пловдивски рейс да издава карти и билети.
В последната година на миналия век пловдивчани бяха изненадани със стратегическия проект за жп линията между Централна гара и гара Филипово.
Тогавашният министър на транспорта Вилхелм Краус пристигна от София със сензационна новина - железницата, която и по онова време вече късаше нервите на шофьорите, ще бъде повдигната на пилони на 5 метра височина над пътното платно.
Министърът обясни вдъхновено, че естакадата ще освободи прелезите, заради които се образуват тапи на три възлови места в Пловдив - на Пещерско шосе, бул. „Свобода” и „Копривщица”.
Вилхелм Краус беше доста убедителен. В заседателната зала на община Пловдив разпъна проект и увери, че е въпрос на технически детайли на повратната реконструкция да се даде старт. Само да минат парламентарните избори.
Осемнадесет години по-късно задръстванията на жп прелезите стават все по-драматични. Преди няколко месеца от Национална компания „Железопътна инфраструктура” отново заговориха за естакада. И пак увериха, че проектът е напълно реален. С едно условие - да бъде финансиран по европейска програма „Свързана Европа”. Идеята предизвика буря сред железничари, архитекти и инженери, които считат, че линията между Централна гара и гара "Филипово" просто трябва да бъде демонтирана.