Пътната мрежа в страната се нуждае от доста ремонти, за да придобие качеството, което всеки един от нас като шофьор иска да види. Тази година е предвидено да бъдат ремонтирани около 600 км от републиканската пътна мрежа, посочи още той. Това ще са превантивни ремонти, т.нар. преасфалтиране. Полагане на нов асфалт отгоре, за да могат хората да пътуват без кръпки и с нова маркировка, обясни по Дарик инж. Лазар Лазаров, председател на УС на Агенция "Пътна инфраструктура".
Всяка зима около 10% от пътищата у нас, т.е. 2000 км, търпят сериозни щети.
"Щетите, особено, когато е амортизирана пътната мрежа, нарастват с много ускорени темпове. Когато е нова пътната мрежа, там те са много забавени. Кърпенето е изключително неефективно, но се налага, защото сме ограничени от финансова гледна точка", заяви инж. Лазаров.
Отсечките, които ще бъдат ремонтирани сега, са избрани на принципа "най-лошите участъци", посочи Лазаров. "Приоритет е даден на Северна България. Почти 90% от пътните участъци са локализирани в тази част. Основно акцентирано е върху направления, които генерират по-висок трафик и са в лошо състояние", допълни той.
Ремонтите ще започнат след Гергьовден (6 май), за да могат хората да пътуват спокойно за празниците. "Няма как, строителният сезон е сега. Използва се пролетния, после ще дойде летния сезон с туристическите пътувания. Използваме всеки удобен момент", увери шефът на АПИ.
Агенция "Пътна инфраструктура" има амбиция това лято да започне строителството на два ЛОТ-а на магистрала "Струма", съобщи още Лазар Лазаров. Все още обаче няма яснота кога може да започне строителството на магистралата в Кресненското дефиле. "Другите два ЛОТ-а вече са търгувани, имат избрани изпълнителни. За нас е много ясно как ще изглежда магистралата от техническа гледна точка просто имаме много широк дебат с еколозите. Технически за нас най-оптималното решение е четирилентов път, който е абсолютно и оптимално съобразен със съществуващия път в момента", поясни той.
Магистрала "Черно море" седи като обект, който търси публично-частно финансиране, обясни Лазар Лазаров.
Прочетете още
- 19:45 Кой е Пейо? Мъжът, който блокира Пловдив, за да бъде чут
- 16:00 Мъжът, чието куче бе убито от немските овчарки на Лечков: Прокуратурата не видя престъпление
- 12:00 Жена в инвалидна количка: Днес градският транспорт не работи. Трудно е, нали?
- 15:07 Гневен шофьор развали сутринта на пътничка в автобус в Търново