Топлофикация е на прицела на омбудсмана, тъй като жалбите и оплакванията на гражданите са срещу това столично дружество. Близо 1000 жалби има и един от големите проблеми е крепостничеството към това дружество и лишаването от правото на избор да ползват ли хората или не "Топлофикация". Това каза пред Би Ти Ви омбудсманът Мая Манолова. 

Обърнах се към ВКС да излязат с тълкувателно решение. Има противоречие между Закона за енергетиката и закона за потребителите, че за непоискана услуга не може да се плаща. Има апартаменти, през които не минават тръби, демонтирани са радиаторите, хората мръзнат, но плащат на "Топлофикация", допълни тя и напомни, че има европейска директива, която защитава потребителите. Има и правило, че при противоречие на законите се прилага този, който в по-голяма степен защитава интересите на хората.  

Манолова отново напомни скандален случай от неотдавна, при който за 21 стотинки дълг на столичанка са начислени 300 лева за правни услуги.  

Делото е заведено за 79 лева, докато тече процедурата, едната гражданка внася част от сумата, не покрива лихвите и не покрива главницата, обясни инж. Боян Паунов от дружеството. 

Води се дело за 79 лева, присъждат се над 300 лева, остават 21 стотинки и Топлофикация-София решава да заведе ново дело за стотинките. Но сега максимумът, който "Топлофикация" ще може да присъжда за правни услуги е 50 лева, похвали се Манолова с успеха си. Шест пъти намаляха юристконсулстките възнаграждения, допълни тя.