Пловдивската Математическа гимназия „Акад. Кирил Попов” е трета по успех в страната на тазгодишните национални външни оценявания в седми клас. Със среден резултат 50,94 точки тя е след варненската МГ „Д-р Петър Берон” (52 т.)  и Частно основно училище „Света София” (51,02), като изпреварва нареждащата се веднага след нея Софийска математическа гимназия (50,64). Прави впечатление, че в ТОП 10 в страната са основно математически гимназии. Класацията на първенците е направена с учебни заведения с повече от 20 ученици.

Спрямо миналата година това лято от МОН  отчитат съизмерими и  малко по-високи резултати и по двата предмета - български език и математика. Тревожно е обаче, че и по двете дисциплини постиженията на децата от Пловдивска област са под средното за страната.

Седмокласниците от областта имат средно 30,6 т. на първия модул по български език и литература при средно 34,67 точки от максималните 65 в цялата страна. Това прави едва добър 4 на релси и ни отрежда деветото място в страната, като ни изпреварват София-град, Смолян, Варна, Благоевград, Търговище, Габрово, Бургас и Русе.

 По математика пък учениците в Пловдивско са показали знания средно за 23,64 точки на първия модул при средно постижение в страната 28,52. Този резултат съответства на среден 3 по скалата, приложена от МОН. По този предмет най-добре са се справили децата от София и Смолян, много високо в класацията застава и Кърджали.

Постиженията на седмокласниците от Пловдивска област навеждат на мисълта, че има силна поляризация - елитни училища, които влизат в класацията на най-добрите, но и маса ученици с малко знания на другия полюс.

От министерството отчитат, че почти всички области са повишили успеха си, като по български най-чувствително е това във Враца и Пазарджик, а по математика - в Смолян и Кърджали.

В цялата страна са повече точките, които съответстват на добри и много добри оценки. Увеличен е броят на отличните и пада делът на слабите по математика. Продължава тенденцията все повече седмокласници да работят по втория модул на националното външно оценяване по български език и литература.

КАРЕ:

Писмените работи на седмокласниците по български език и литература издават, че не се разпознават видовете сложни изречения и не се владее пунктуацията им. Трудно се извлича информация от текст, особено ако не е пряко формулирана, а е по-скоро внушена. Най-често срещаните грешки са при преобразуване на пряка реч в непряка. Прави впечатление неумението да се разсъждава и да се структурира логически издържана и пунктуационно оформена теза.

Децата все по-добре се справят с дидактическата задача в преразказа, но все още има твърде много случаи на сбито предаване на съдържанието. Увеличават се случаите ученици да „дописват” теста със свои тези и разсъждения.

Остават традиционните грешки - неумение да се съгласуват глаголни времена, да се представят действия в логическа последователност, допускат се лексикални неточности, правописни и пунктуационни грешки.

Трудностите при решаването на сочената за най-тежка задача 24 в теста по математика са свързани с неовладян материал относно построяване на перпендикуляр, намиране на лице, разстояние от точка до права, неправилно прилагане на понятието симетрала.