"По тези точки, по които беше ветото на президента, всъщност това са политиките, които ние защитаваме, и е нормално да гласуваме така. Опозицията не иска да се афишира в пространството, че подрекпят една или друга политика на управляващите. България също трявба да стане една от държавите в Европа, която чрез данъка на автомобилите търси екологичен ефект. Това не означава, че данъкът не е имуществен, но трябва да има и корекция през този коефициент", заяви председателката на парламентарната бюджетна комисия Менда Стоянова.
Тя добави, че някои стари автомобили ще имат облекчения, като такива посочи 4-годишни. "На практика увеличение на данъка ще имат коли само на по 18-19 години", допълни Стоянова. "Най-голямо натоварване ще получат мощните 20-годишни автомобили". "Справедливост при данъците максимално няма как да се постигне. Истината е, че от това няма да дойде особен допълнителен приход към общините. Целта е българинът да започне да мисли какво си купува и как това се отразява на околната среда. Трябва чрез този данък българинът да живее много по-екологично", обясни Менда Стоянова.