„Модата Алафранга“ се включва в проекта проекта “We Wear Culture”  на Google Arts & Culture и ще представи пред световната аудитория най-новата си виртуална изложба. 

Онлайн експозицията ще даде възможност на посетителите да се запознаят с пъстротата на възрожденския Пловдив – с навлизането на новото европейско по стил облекло и съпровождащите го аксесоари. Това е времето на създаването на новия стил „алафранга”, когато отвореният за промяна българин се лута в търсенето на собствена идентичност.  Така женската дреха става сатенена, дантелена или копринена рокля или костюм, гащички с цепки и фльонги и присягащи корсети сменят домашната риза, а прозрачната наметка лезьос, с която дамата си пие кафето, предизвиква истински фурор. Мъжката носия вече е заменена с модерен костюм, макар и комбиниран с калпак и фес. 

Така модният стил „алафранга“ става синоним на стремежа за европеизация и скъсване със старото, изразен чрез невероятното съчетание между чуждо (европейско, ориенталско) и традиционно облекло.

Технологията на Google state-of-the-art включваща виртуална реалност, видео клипове на 360С°, Street View. Снимките с много висока резолюция “gigapixel” са използвани, за да съхранят колекциите и да ги направят достъпни за всички. 

Много сме щастливи за нашето сътрудничество с Google Arts & Culture. Пловдивският Етнографски музей  има вече три виртуални изложби, които ппредставят съкровищата на българската култура съхранявани в музейните фондове. „Модата Алафранга“ е четвъртата и най-нова виртуална изложба. Това е чудесна възможност за хората по целия свят да видят и разгледат нашите колекции. “We Wear Culture” е страхотен проект, защото позволява да се погледне паралелно и да се направи сравнение на модата по цялата планета. Аз и моите колеги с гордост представяме на света градската мода от Възрожденска България, разказва директорът на РЕМ-Пловдив Ангел Янков.

В проекта “We Wear Culture”  на Google Arts & Culture участват над 180 известни културни институции от 42 държави.