"Премиерът Бойко Борисов пое ангажимент така разписани текстовете с приемане от страна на бранша в България, с компромиси от страна на ЕК лично да бъдат предадени на президента Еманюел Макрон, за да може той да въздейства, ако има желание." Това каза министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Ивайло Московски по време на конференция с международно участие на тема: „Европейското бъдеще на транспорта от Централна и Източна Европа“, предаде „Фокус“.
„Решението, което приехме – да бъде задължение на компанията да осигури възможността на превозвача да се прибере вкъщи или да отиде в база на компанията, където той да отседне. Как ще се докаже предложението към водача – декларация от компанията, която водача би могъл да предостави, но негово право е да избере дали да го направи“, каза още Московски.
„Втората тема, която е проблемна и така разписана в пакета за мобилност, не дава възможност за почивка в кабината на пътното превозно средство. Говорим за седмичната почивка, не за кратката.
Текстът, който те предлагат е – може да бъде направена почивката в кабината, но на специални за това места – охраняеми паркинги. Но не е намерено решение от другата гледна точка, която касае сигурността. Всички вие знаете, че в застрахователните полици, ако има щета на товара и пътното превозно средство плащат, ако водачът не е бил място. Решение по тази тема няма“, допълни още той.
„Ако е на безстопанствено място – тогава нямате право да стоите в кабината и да почивате, но ако сте на паркомясто и там има охрана и осветление, тогава може да си почивате в кабината. В това няма голяма логика. Това, което като текст ще бъде прието е, че нашето желание е правилата да бъдат такива каквито са в момента, докато не бъдат осигурени такива паркинги в цяла Европа. Европейската комисия ще съфинансира или изцяло финансира създаването на тези паркинги, като след това ще бъдат предоставени за частно управление. Хубаво е, че има политика да се създадат необходимите условия, в които водачите да не бъдат санкционирани. Този текст трудно ще бъде приет, но това е нашето желание. Докато няма такива условия няма как да задължаваш някого да спазва тези правила“, каза още министър Ивайло Московски.
„Решението, което приехме – да бъде задължение на компанията да осигури възможността на превозвача да се прибере вкъщи или да отиде в база на компанията, където той да отседне. Как ще се докаже предложението към водача – декларация от компанията, която водача би могъл да предостави, но негово право е да избере дали да го направи“, каза още Московски.
„Втората тема, която е проблемна и така разписана в пакета за мобилност, не дава възможност за почивка в кабината на пътното превозно средство. Говорим за седмичната почивка, не за кратката.
Текстът, който те предлагат е – може да бъде направена почивката в кабината, но на специални за това места – охраняеми паркинги. Но не е намерено решение от другата гледна точка, която касае сигурността. Всички вие знаете, че в застрахователните полици, ако има щета на товара и пътното превозно средство плащат, ако водачът не е бил място. Решение по тази тема няма“, допълни още той.
„Ако е на безстопанствено място – тогава нямате право да стоите в кабината и да почивате, но ако сте на паркомясто и там има охрана и осветление, тогава може да си почивате в кабината. В това няма голяма логика. Това, което като текст ще бъде прието е, че нашето желание е правилата да бъдат такива каквито са в момента, докато не бъдат осигурени такива паркинги в цяла Европа. Европейската комисия ще съфинансира или изцяло финансира създаването на тези паркинги, като след това ще бъдат предоставени за частно управление. Хубаво е, че има политика да се създадат необходимите условия, в които водачите да не бъдат санкционирани. Този текст трудно ще бъде приет, но това е нашето желание. Докато няма такива условия няма как да задължаваш някого да спазва тези правила“, каза още министър Ивайло Московски.