На прост език може да се каже, че при строежа на пътищата у нас се готвят две манджи – едната я готви АПИ за обществеността, а втората я готвят на магистралата, където бях и аз. Според мен тази манджа беше дефектна, не ставаше за ядене. Това коментира пред Би Ти Ви Илия Запрянов, пътен инженер и зам.-ръководител на надзорния екип за ЛОТ 1 на магистрала „Марица”.

Как станаха нещата – изкопаха се само 10 000 кубика вместо 30 000 по документи и те помолиха АПИ да има плати на зелено и на следващия месец да ги изкопаят. Да, обаче това не става, влиза следващия месец, те отново получават пари и така се образува един джакпот от милиони левове.

Всичко това стана под ръководството на АПИ и регионалното министерство, допълни специалистът.

На магистралата се построи пътят на любовта – направи се отклонение до село Златна ливада, без изобщо да е планирано. Беше направено извънредно извън договора. Вероятно там едни 4-5 милиона от вторите 20 милиона отидоха там.

Кметицата на това село е една симптяга, знойна красавица – дойде при мен да пита как може да се направи отклонението. Казах й, че само шефът на АПИ Лазаров може да даде разрешение. Тя отиде при него – какво правиха, гукаха ли, ласкаеха ли се... Но след тази афера, отклонението стана факт.

Лазар Лазаров – откакто го уволни Орешарски, той продължаваше да прави проверки на ЛОТ-а като директор на Международен панаир Пловдив. Идваше като манекен, с костюм за 5000 лв и на нас ни беше много чудно какво прави там, допълни Запрянов.

Аз имам две подадени жалби до министър Лиляна Павлова, че тези 22 милиона от общо 50 милиона са дадени рано-рано на фонд „Пътища”.

Финансовото изпълнение на магистралата изпревари реалното – ние инженерите по трасето виждахме, че изкопите ги няма, но са актувани и се чудехме как ще продължим работата си, допълни инженерът.

АМ „Марица” ще продължава да пропада, в нея има глина. В един от участъците тя беше изградена директно върху блато, затвърдено отгоре. Шефът на лабораторията го разкарваха като мечка по трасето и му казваха откъде точно да вземе проби.

Забележете, че по документи всички проби са качествени, а магистрала пропада, категоричен е инженерът.