Това е анализ на чешки блогър от януари 2017-та, който разказва за това как чехите още преди настоящия скандал с Лидл, вече са защитили един път идентичността си.
Оказва се, че в Чехия е имало недоволство срещу чернокож модел в местните каталози. И, ако някои неолиберални мислители веднага биха квалифицирали това, като "расистко", чехите не страдат от комплекс за малоценност и си казват - не, не е расизъм, ще предпочитаме, каквото си искаме. Не можете да цензурирате естетическите ни избори. Това отстояват чехите. Ето как:
Мисля, че Lidl е най-добрата верига супермаркети в Чехия, въпреки че моето виждане може да бъде предубедено поради свикването ми с близкия нов Lidl. Но много пъти съм бил в други супермаркети и причините да мисля, че Lidl прави по-добра работа, са твърде очевидни и многобройни. Ниски цени, седмични теми със специални продукти, бързи касиери, поддържани от ефективни системи за добавяне или премахване на служители и т.н.
Но...избухнаха скандали в много държави, в които не съм съвсем на страната на Lidl.
Е, историята е проста.
В седмичната листовка за тази седмица (XXL седмица в Lidl) се появи черен модел два пъти, на страници 22-23. Преди седмица видях флаера за първи път и не реагирах. Очевидно аз изобщо нямам проблем с черните модели. Не ми пука за модели от какъвто и да е цвят или тип. Ако ме питахте за снимките, вероятно бих казал, че Lidl прави листовки за цяла Европа, а внедряването на черния модел се дължи най-вече на политическата коректност в Германия.
От друга страна, някои чехи се погрижиха и критикуваха Lidl за този избор. Въпреки че не съм един от тези критици, смятам, че е от съществено значение да се зачита правото им на мнение.
В крайна сметка, на един наистина свободен пазар, моделите трябва да бъдат избрани така, че целевата аудитория да ги гледа или да е доволна от тях, и да ги насърчава да купуват повече.
Ако те не харесват модел или група модели по всякакви причини - руса коса, тънки мускули, напреднала възраст и т.н., това е техен избор. Не можете да промените естетическите предпочитания на хората.
Моделът, който обсъждаме е г-н Алфа Диа - мюсюлманско момче (и болшевик, който обича Чехия, въпреки че не познава името на страната), е роден в Сенегал през 1992 г. Той вероятно печели много пари само, за да бъде фотографиран. Най-успешните му места са Париж и Милано, но живее в Хамбург. Някои снимки, като тази с блондинка, са нещо сладко. Или странно. Хората могат да избират различни прилагателни.
Германия има официална приветстваща политика, така че да ''предефинира" германската нация, за да включи много чернокожи, както и други нации.
В известен смисъл това мегаломанско социално инженерство е огледален образ на расовата политика, която Германия преследва между 1933 и 1945 г. Фразата "огледален образ" обозначава две неща, които са "противоположни едно на друго" от някаква гледна точка. Но вие знаете, те са "по същество същите" от по-обща гледна точка.
Във всеки случай присъствието на Алфа Диа в листовката (и на други места), не работи твърде добре за Чехия.
Много от критиките бяха публикувани на Facebook страницата на Lidl Чехия. Най-популярният чешки всекидневник iDNES е написал няколко статии за противоречията. Единият от тях, озаглавен "Lidl", бе изправен пред критики от расисти над черното в листовка, но не възнамеряваше да се оттегли и привлече над 3600 коментара.
Може да видите, че писателите на статията автоматично насърчават мултикултурно тълкуване на събитията. По-специално - всеки, който предпочита модели, приличащи на гражданите на тази страна, трябва да бъде определеня като расист!
Не искам да превеждам 3 600 коментара, но може би е полезно да преведа някои от първоначалните коментари във Facebook, които са били наричани расистки:
Защо има черен човек на листовката? Знаете ли, че разстройвате много хора? Хора, които не харесват тези свободни и паразитни същества, и такива, които се страхуват от тях?
Да не сме в Бохемия или Африка? Защо има черен човек на листовката? Run to the aß with your multi-kulti. ["Run to the aß" е чешки идиом, синоним на "f * ck off".]
Защо листовките на Lidl за Чешката република постоянно разполагат с модели от типа негроид? Благодарим Ви за обяснителния отговор.
Някои от коментарите бяха написани от служител от малка националистическа партия.
Е, да, тези три коментара са добре избрани и биха могли да бъдат наречени маргинално расистски.
"Негроид" може да звучи обидно, но мисля, че като дете все още ми бяха преподавали прилагателните "негроид" и "монголоид" като научна терминология за човешки раси (в края на краищата те са само някои вариации на романтиката - езикови корени за "черния" цвят или някои страни). Но това, което е по-важно е, че те очевидно са законни според чешките закони. Нюансите могат да решат дали смятате конкретен коментар за расистки. Но тази война не е наистина за нюанси.
Става въпрос за недоволството на много граждани от този мултикултурализъм, прокаран през гърлото на хората. Стотици други също изразиха тези нагласи по учтиви и внимателни начини, които са неприложими.
Неудовлетворението има напълно основателни причини и дори някои от тези хора да използват език, който обикновено аз не бих избрал, никога не бих се противопоставил на тези хора да защитават здравия разум и разбираемите национални интереси.
Чешките и словашките (основно обединени) лидери на Lidl често разполагат с известни чешки и словашки готвачи. Сред които чешкият актьор Марек Вауту. Използването им в рекламите ни кара да мислим, че веригата супермаркети се е адаптирала към нашата страна и, че всички модели могат да бъдат чешки. Те биха могли да бъдат вашите съседи, приятели или някой случайно срещнат на улицата.
Дали някои хора мечтаят за демографска революция в Европа като тази или не, няма значение, защото Чехия не е мултикултурна държава.
Това е държава, в която броят на чернокожите граждани е незначителен и съществуващото население няма да се съгласи демократично с политики, които значително ще променят този факт.
По принцип всеки се съгласява, че имаме правото, ако не и задължението да защитаваме страната, която сме наследили от нашите предци, така че тя да остане страна, принадлежаща към подобен вид хора, биологично и културно, а еволюцията на тези дълбоки параметри не е бърза.
Ако някой иска да постави под въпрос това основно право на чешкото население, това може да се превърне в сериозен проблем - дори и за влиятелна верига от супермаркети като Lidl.
Lidl може да използва всякакви модели в своите листовки, но потребителите имат право да критикуват флайерите, компанията и да спрат да пазаруват в своите супермаркети. Не очаквам, че Lidl ще се разпадне заради това "събитие", но ако ескалира войната срещу мнението на чехите за техните права, би могло хипотетично да доведе до екзистенциални проблеми за дъщерното дружество.
Lidl призна, че опозицията е била съществена, но настояваше, че е правилно да се наемат черни хора за чешките флаери. Говорителите на Lidl са казали следното:
''Чехите трябва да разберат, че Чехия е част от Европа. Прага е международен град и е логично в Европа да се наемат африкански модели за флаери.''
Това наричам логиката на жените. Чехия наистина е част от Европа, но нормалните жители на Европа се наричат европейци, а не африканци, поради което е логично да се наемат европейски, а не африкански модели за флаери, насочени към европейските потребители. Върнете се в основното училище, ако имате проблеми с тези прости прозрения.
Освен това не е вярно, че "Прага е международен град". Прага е чешки град - най-важният чешки град и столицата - с много международни туристи и компании. Но те не "притежават" Прага. "Правният слой" на Прага принадлежи на гражданите и те са чешки. В същия смисъл Прага е Чешко-германско-еврейски град (с няколко датски астрономи и италиански архитекти), но другите две групи до голяма степен са изчезнали поради определени исторически причини.
Така че това, което е "нормално" и "законно" в Прага, не е решено от международните хора, а от чешкия народ. Отново, ако имате неразбиране към този елементарен факт, това може да бъде сериозен проблем.
За да се влоши конфликта, един от основните немски политически коректни ежедневници, Frankfurter Allgemeine Zeitung , насърчи Алфа Диа да крещи:
''Колкото по-тъмен си ти, толкова по-труден е твоят живот.''
Е, не бих се съгласил, че човек, който печели много пари, и то като стои в джинси, прегърбен от руса красота, получава подкрепата на големите вестници в най-голямата европейска икономика, но когато някой го критикува, има "труден живот".
Всъщност той е арогантен лъжец, ако изказва подобни неща.
Германският ежедневник ни казва, че е бил "шокиран" от расизма на чехите, особено тези, които се притеснявали за "смъртта на бялата раса". Съжалявам, но когато разглеждаме нагласите в Германия и демографските промени в голяма част от Западна Европа, тези опасения изглеждат оправдани. Постоянно се показват конфликти, атаки, но също така и билбордове (например в Норвегия), които работят усилено, за да потиснат европейската култура и бялата раса, и да разпространят други.
По-голямата част от чехите просто не одобряват тези усилия. Свиквайте. Това, което всъщност е расистко, е да обвиняваме цяла нация за расизъм само защото много от нейните граждани предпочитат повече или по-малко домашни модели в листовките.
Много чехи (като мен) не се интересуват от цвета на кожата на моделите изобщо, но почти всички от нас са съгласни, че всеки от нас има право да предпочита всякакви модели. Никое от тези широко разпространени неща не доказва расизъм и не е обидно - аналогично на нацистката пропаганда - ако Frankfurter Allgemeine Zeitung пише за нашата нация по този начин.
Както споменах, чернокожите модели всъщност имат по-лесен живот, отколкото техните бели колеги в политически коректните страни, защото те имат много силни лобита, включително канцлери и големи ежедневници, от своя страна. Тези модели често се наемат само защото политическата коректност и призивите за "разнообразие" (и понякога изрични квоти, които ги облагодетелстват) са вездесъщи. Мисля, че не е така. Повечето чехи, също.
Това, което решава вашия успех като модел, трябва да бъде реакцията на целевата аудитория. И ако тя е отрицателна, това е твърде зле. Те имат право да реагират и да оценяват избора на моделите по начина, по който го правят. Те могат да бъдат недоволни, че не знаят как дрехите ще изглеждат върху тях, защото моделът е много по-различен от тези, които ще носят облеклата.
Нямате право, нито действителна власт да принудите чешките потребители да променят мнението си - кой е правилният избор на модели за листовка на Lidl.
Бонус: Най-новото проучване между чехите (от ноември 2016 г.), оценяващо способността на другите нации, подрежда 27 нации от най-обичаните, както следва:
Словакия
Австрия
Франция
Швеция
Норвегия
Италия
Великобритания
Унгария
Япония
Гърция
Бразилия
Полша
САЩ
Германия
Литва
Сърбия
Индия
Русия
Украйна
Китай
Израел
Турция
Палестина
Афганистан
Иран
Сирия
Ирак
Американските и немските читатели могат да видят, че вместо да бъдат изключителни, те са гениите на посредствеността.
Някои други близки нации обикновено са най-приятни, докато всичките 6 мюсюлмански държави в списъка са се озовали на последните 6 места.
Предполагам, че подобни проучвания са табу в повечето западни държави.
***
Източник: https://motls.blogspot.bg/2017/01/its-not-racism-to-favor-domestic-models.html