Крещящ глад за шофьори и кондуктори мъчи градския транспорт в Пловдив. В голяма част от рейсовете са разлепени обяви, че търсят да наемат персонал, но в повечето случаи си остават глас в пустиня, споделят превозвачите и обясняват, че най-вече младите хора не желаят да поемат  сериозния ангажимент да возят хора, за да си спестят голямата отговорност и нерви в задръстения от трафик град. 

 В един от автобусите обявата за наемане на кадри се вееше вчера като флаг с обещанието за коректно и редовно заплащане по линии №1, 9, 11, 25 и 26, видя репортерът.  „Голяма криза е най-вече за  шофьори. Заплатите при нас са над средните, в градския транспорт давам над 1000 лева, но пак не идват, особено младите. Средната възраст на шофьорите в градския транспорт вече е 60 години”, коментира Петко Ангелов. Фирмите му „Автобусни превози - Пловдив” и „Мери транс” обслужват 11 градски линии от общо 29. За рейсовете на „Автобусни превози” се търсят 10 шофьори и 5 кондуктори, пише "Марица". 

На билетопродавачите в тези фирми се плащат по 2,20 лева на час, което означава, че при 8-часов работен ден се изкарват 18-20 лева. Допълнително се дават три процента от оборота на продадените билети. В София парите са двойни. Столичната община финансира градския транспорт с 3,50 лева на километър пробег, а в Пловдив - 1,70 лева, контрира Петко Ангелов. 

„Ситуацията е катастрофална. В момента ни трябват поне 20 шофьори, а тях ги няма физически и няма откъде да ги вземем”, потвърди инж. Веселин Дошков, управител на „Хеброс бус”, която има също 11 градски линии.  „Пътниците се оплакват от шофьорите, но ние нямаме избор и като дойде някой, го назначаваме, за да се спазват разписанията”, допълни инж. Дошков. 

В „Автотранс - Чолаков” също има дефицит. В  рейсовете по линия №113, която се обслужва от тази фирма, няма кондуктори, защото е въведено електронно таксуване. "Който няма електронна карта или точни монети за автомата, си купува билет от шофьора", обясни инж. Димитър  Чолаков.