На автомобилното изложение в Женева след броени дни южнокорейската компания KIA ще представи за първи път пред европейската публика изцяло новия си модел, наречен Niro. Това е първият хибриден кросоувър на KIA, който умело съчетава екологични технологии с двигатели от ново поколение. Практичният му характер и същевременно компактен външен вид се допълват от високата енергийна ефективност на модерната задвижваща система. Хибридната система на Niro включва 1,6-литров бензинов двигател с директно впръскване GDI, 32-киловатов електромотор, литиево-полимерна батерия и 6-степенна автоматична скоростна кутия с двоен съединител.

Целта на инженерите на марката е да достигнат ниво на вредни емисии СО2 от 89 г/км. Според създателите, KIA Niro заема позиция в сегмента на хибридните кросоувъри с характерно ниски емисии, което определено ще привлече съвременните европейски потребители. Дизайнът на модела е разработен в центровете на KIA в САЩ и Южна Корея. Изцяло новият Niro няма предишен аналог в гамата на марката и е практично и същевременно привлекателно предложение в сегмента на хибридните кросоувъри.

Новият Niro моментално е разпознаваем като модел на марката KIA, благодарение на аеродинамичните си повърхности, мускулести форми и модерен силует. Екстериорът съчетава специфичната за KIA радиаторна решетка „тигров нос”, характерната широка С-колона и редица дизайнерски акценти, които отличават модела от останалите хибридни автомобили. С аеродинамичния си профил Niro превъзхожда повечето представители в сегмента на хибридите с коефициент на въздушно съпротивление от едва 0,29. Хибридният кросоувър на KIA заема ново място в моделната гама на марката като се позиционира между наскоро лансирания Sportage и версията хечбек на модела Cee’d. Дължината на Niro е 4355 мм, широчината е 1800 мм, а височината - 1535 мм. Благодарение на дългото междуосие от 2700 мм и късите предни и задни надвеси, пътниците в автомобила ще се насладят на обширно вътрешно пространство. За европейските потребители KIA Niro ще се предлага в 7 цвята и избор от алуминиеви джанти с размери между 16 и 18 инча.

Интериорът е изработен от висококачествени и приятни на допир материали. Арматурното табло е обособено в няколко зони. Контролните уреди и системата HMI (Human-machine Interface) са разположени паралелно върху таблото, заедно със 7,0- или 8,0-инчов сензорен екран с информационно-развлекателна система и опция за навигация. Бутоните за отопление, вентилация и помощните системи са ситуирани на отделен панел под тях. Ергономичната централната конзола е ориентирана към водача. За да отговори на тенденцията към все по-голямо приложение на смартфоните, KIA Niro предлага ново безжично зарядно за мобилни устройства, което позволява зареждането на телефон или таблет в движение, без да е необходима кабелна връзка.

Сравнително дългото междуосие на модела осигурява обширен интериор, с голямо пространство за краката на пътниците отпред и отзад, достатъчно място за раменете и водещо в сегмента пространство над главата на пасажерите. Инженерите на KIA са разработили и нови предни седалки, които са по-леки и абсорбират по-високи нива на вибрации посредством по-висока плътност на използваните материали и интегрирани стоманени рамки, което значително намалява умората при по-дълги пътувания. Батерията и резервоарът с капацитет 45 л са позиционирани под задните седалки, което позволява максималното използване на багажното пространство с обем 421 литра.

При разработването на KIA Niro HEV инженерите на марката са се фокусирали върху предоставянето на водеща в сегмента горивна ефективност. Кросоувърът се задвижва от 1,6-литровия бензинов двигател Kappa GDI с мощност от 105 к.с. и въртящ момент 147 Нм в съчетание с 32-киловатов електромотор и литиево-полимерна батерия с капацитет 1,56 киловатчаса. Комбинираната мощност от 141 к.с. е комбинирана с 6-степенна автоматична скоростна кутия с два съединителя. Технологията позволява пълната мощност от двата мотора да бъде предадена паралелно чрез трансмисията с минимална загуба на енергия. Системата осигурява директен достъп на хибридната система до мощността на батерията при високи скорости за по-бързо ускорение. Батерията се презарежда от допълнително акумулираната електрическа енергия.

Новата KIA Niro е оборудвана с напълно независимо предно окачване McPherson и независимо многораменно задно окачване с двойни носачи, което осигурява голяма стабилност при управление и комфортно пътуване при всякакви условия. Моделът е оборудван с редица помощни електронни системи за сигурност и безопасност, 7 въздушни възглавници и ISOFIX куки за закрепване на детска седалка на втория ред седалки. Очаква се новият Niro да се представи отлично на краштестовете на Euro NCAP в категория Safety Assist, при която се анализират най-новите технологии за подпомагане на водача, с цел избягване на пътни инциденти. След европейския си дебют по време на автосалона в Женева след броени дни, KIA Niro ще влезе в серийно производство от май 2016 година, а дистрибуцията му в Европа ще започне през есента. Новата KIA Niro ще се предлага със 7-годишна гаранция или 150 000 км.