В топлите дни пловдивчани вече пътуват с колело по новите велоалеи. С колело можеш, например, да обиколиш  „Тракия“, да стигнеш до Гребния канал и да пропътуваш по целия южен бряг на „Марица“. Мрежата с дължина 48 километра е проектирана и изградена от консорциум „Велоалеи Пловдив – 2013“ след проведен конкурс по Закона за обществените поръчки. Инвестицията е с финална стойност 13 126 106 лева с ДДС , като са икономисани над 700 000 лева спрямо договорената стойност.

Изпълнителите се справиха и в сравнение с другите градове мрежата в Пловдив е добре изградена, комфортна и обхваща всички райони на града, коментира ръководителят на транспортния проект Борислав Кръстев. Целта е след десет години 2,5 процента от населението на града да се придвижва с велосипед . Ползите от безмоторното превозно средство са безспорни – добра физическа форма и здраве за велосипедиста, по-малко вредни газове, които нонстоп тровят въздуха, спестени лични средства от гориво, намален риск от пътно-транспортни произшествия, икономия на време.

Трасета са съгласувани с КАТ, за да се гарантира максималната безопасност на всички участници в движението.

Велоалеите в Пловдив са предимно двупосочни, с габарит 2 метра, с ивици отстрани по 25 см, с хоризонтална и вертикална маркировка. Еднопосочните са с ширина 1 метър. Изградени са от следните пластове - 30 см трошен камък, 5 см битумизирана баластра и 4 см износващ пласт от плътен асфалтобетон тип А в червен цвят. Конструкцията е изчислена така, че по трасетата да могат да преминават 50 велосипедисти в час. Ограничаващите ивици и хоризонталната маркировка са оцветени в жълто и се виждат отдалече, включително от хора с намалено зрение.

За по-голяма безопасност по трасетата са монтирани 1851 пътни знаци, а 32 кръстовища са оборудвани с трисекционни светофари за велосипедисти, за разлика от двусекционните за пешеходци. На отделни места, например, на бул. „Христо Ботев“ до Стоматологичен факултет са сложени парапети. На бул. „Княгиня Мария Луиза“ велоалеите са изградени в крайните ленти на двете платна и са отделени с физически разделител - бордюр.

 Не бива обаче да се забравя, че безконфликтното предвижване зависи в значителна степен и от културата на всички участници в движението.

Паркирането върху велоалеите е забранено и за тях важат същите правила, както и за тротоарите.