Онлайн магазин ще трябва да плати глоби от общо 2500 лева за 5 нарушения на Закона за защита на потребителите, най-същественото от които е събирането на такса рекламация. В края на миналата година клиент си поръчал от сайта nasklad.com авточасти - пружини. Когато му ги доставили, установил, че те не съответстват на модела, който му бил нужен, и човекът решил да ги върне. В последвалата кореспонденция му било съобщено, че това ще му коства 20% от заплатената от него сума, защото „такава била практиката на търговеца“.

При предварителната уговорка за покупката на пружините именно от този сайт обаче клиентът не бил уведомен, че ако реши да ги върне, това ще му струва пари. Така той подал сигнал в Комисията за защита на потребителите и на 19 януари 2017-а сайтът бил инспектиран. При тази проверка лъснали още нарушения - на онлайн платформата липсвала информация за седалището и адреса на управление на търговеца, както и телефон за бърз контакт. Не били публикувани крайните цени с включени всички данъци и такси, както и задължителното по закон напомняне за наличието на законова гаранция за съответствие на стоката с договора за продажба. Липсвали и данни за институциите, към които недоволен клиент може да се обърне.

Така от комисията наложили пет глоби, потвърдени вече от Районния съд в Пловдив. Търговецът може да обжалва пред Административния.