До 200 лева скачат глобите за шофьорите, които спират върху тротоари, велоалеи, в зелените площи, както и на останалите места, забранени за автомобили. Досега за това нарушение максималната санкция беше 50 лева. В наредбата за престой и паркиране, която Общинският съвет ще обсъжда на предстоящата сесия, е записано, че глобите вече ще са в диапазон между 50 и 200 лева.
"Съобразяваме се със закона, който предвижда максимална санкция от 200 лева", обясни вчера зам.-кметът по транспорта Златин Велев.
Общината скоро ще разполага с пет паяка, за да вкара в ред организацията на движението. Три машини и сега вдигат колите на нарушителите, а за още два паяка тече процедурата за обществена поръчка. Доставчикът ще бъде избран през август.
130 паркоместа на бул. "България" ще бъдат включени в синя зона със същата наредба, ако съветниците я одобрят. Джобовете на бул. "България" са изградени преди години, когато пътят беше реконструиран. Златин Велев коментира, че в момента безплатните паркинги са заети по цял ден и към търговските обекти и офиси няма достъп. Ако се спира срещу заплащане, организацията на паркирането ще се подобри, счита зам.-кметът. Той даде пример с бул. "Кн. Мария Луиза", където през миналата година също беше въведено платено спиране на автомобили от двете му страни. Сега няма проблем със зареждане, отбеляза Велев.
Още 10 улици в центъра на Пловдив, сред които са "Захари Стоянов" и "Шнитер", са в списъка за платен престой. Те също влизат в синя зона. Платеното паркиране е предложено по искане на живущите на тези улици, подчерта зам.-кметът. Заплащането ще започне вероятно през септември, защото на общинското предприятие "Паркиране и репатриране" е необходимо време, за да сложи знаци и инкасатори.
Близо 400 000 лева на месец са приходите, които влизат в градския бюджет от синя зона, общинските паркинги и глоби, които се налагат при репатриране на автомобили с паяк или закопчаване със скоби. Постъпленията се повишават всеки месец с 5-10 процента, каза Златин Велев.
Напишете коментар