Очаква се утре испанската фирма-изпълнител на транспортния проект за градския транспорт в Пловдив да обяви официалното си становище за проблемите в електронната система, която започна да работи пробно от 1 април. Това съобщи за Радио Пловдив ресорния зам.-кмет по транспорта Златин Велев след среща с мениджъра на проекта Ирене  Клементе.

По време на срещата двете страни са набелязали основните проблеми и действията за тяхното разрешаване в следващите дни.  

От  днес в автобусите тръгват и контрольори, които да валидират новите електронни карти с мобилни устройства. Извършват се проверки във всички автобуси, за да се установи каква е причината за фалстарта на електронните табла по спирките. 

До края на утрешния ден се очкава и обобщена информация за това кои табла работят и кои - не. В около 20 от общо 280 автобуса все още не са монтирани системите, чрез които шофьорите да подават информация за това, къде се намират и по какви маршрути се движат. 

От „Индра системас“ са уточнили, че паралено с пловдивския проект за градския транспорт и управлението на трафика, работят и по аналогичен в Тенерифе. И на двете места е предвидено поетапното въвеждане на отделните компоненти, като в продължение на 3 месеца гратисен период, ще се продават и досегашните билети и електронни.

Пускането им в Пловдив обаче зависи от сертифицирането на ситемата в НАП. Необходимите документи са подадени, но  началото на продажбата на електронните билети не зависи от нас, каза Велев.