Кандидатите за концесия на Летище Пловдив остават двама. Новината ще бъде потвърдена официално днес, когато в Министерството на транспорта ще бъдат отворени офертите.
Битката продължават подкрепеният от община Пловдив „Консорциум Летище Пловдив“, в който влизат "Тракия икономическа зона" и ПИМК, и обединението между китайската бизнес група "Хайнан" и "Пловдив еърпорт инвест". Третият кандидат - ДЗЗД „Силк роуд Пловдив Еърпорт“, е отстранен заради пропуски в документацията, научи "Марица" от сигурен източник. Водещ съдружник в това сдружение е "Принц фон Пройсен Кепитъл Лимитeд", чийто собственик е скандалният швейцарец Урс Майстерханс.
Срещу него има разследване за пране на пари, но не това е поводът да бъде отстранен от процедурата за концесия на летището. Според условията за участие в конкурса кандидатите трябваше да докажат, че най-малко 5 години са управлявали международно летище с минимум 450 хил. пътници. Пловдивският консорциум и сдружението на Майстерханс не отговарят на това изискване. В обявлението за процедурата обаче е допуснато всеки участник да може да покани в бъдеще време трето лице, което да отговаря на въпросното условие.
И двамата кандидати са представили уверения от "Летище Пловдив" ЕАД за бъдещо участие в концесията. Аеропортът има изисквания управленски опит и пътникопоток. Оказва се обаче, че в документите, предоставени от държавното дружество на ДЗЗД „Силк роуд Пловдив Еърпорт“, има съществен пропуск - не са описани активите, с които се е осъществявала съответната дейност. В същото време в комплекта за пловдивското сдружение всичко е наред.
Така Майстерханс отпада от надпреварата, а консорциумът между ПИМК и ТИЗ продължава напред в спора със сдружението на китайската "Хайнан" и "Пловдив еърпорт инвест". Според зам.-министъра на транспорта Велик Занчев името на бъдещия концесионер ще стане ясно най-късно до края на август. В следващите седмици предстои оценката на офертите на двамата останали в битката кандидати.