Комисията, назначена от министъра на отбраната ще изясни причините за трагедията с българския хеликоптер и смъртта на майор Георги Анастасов. Срокът от един месец е нормален за подобни разследвания. Това каза в студиото на Би Ти Ви генералът от резерва и летец Стефан Петров.

„Нашите пилоти летят опасно малко. Нальотът им е крайно недостатъчен, има стандарти, те не са произволно установени, но не се спазват. Предполагам, че и загиналият пилот е летял под норматива”, каза генералът.

Той бе категоричен, че работата на авиацията изисква много средства и ако не можем да ги осигурим, по-добре е да се обмисли дали въобще да имаме самолети и хеликоптери: „Професията на военен пилот не е хоби, а високорискова и опасна. За мен думите на премиера Борисов за „скъпите детски играчки” и „хоби” са неприемливи. Не може така да се принизява работата на летците и целия състав на военната авиация”, каза още Стефан Петров.

Според него, проблемите във военната авиация не са от вчера, а от години. За съжаление, само когато стане инцидент се говори за тях, след няколко дни всичко се забравя.

„Ако през годините бяха отделяни достатъчно средства, сега нямаше да бъдем на това положение. Авиацията е скъпо нещо, но без нея не може нито една армия, вижте примерите от света в последно време”, допълни бившият летец.

Той съобщи, че като активен пилот има прекарани във въздуха 3100 часа, цифра, недостижима за днешните пилоти. „Няма добър и лош пилот, има подготвен и неподготвен”, каза още генералът.