От Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ) отчетоха, че в 7 области готовността за зимна поддръжка е под 50%. Това са районите Пловдив, Плевен, Перник, Благоевград,  Кърджали, София-област и Хасково. Една от причините е ангажираността някои от машините на фирмите по строежите им. За друга част от техниката проверка на АПИ е установила липса на изправни акумулатори и повредени гребла. Срокът за ремонта им изтича днес. Според инж. Лазаров проблем през зимата ще е и недостигът на водачи на камионите и снегорините.

Да се въведе глоба от поне 150 лв. за автомобили, влезли в затворени за почистване шосета и пречещи на снегорините да си свършат работата. Това пък предложи министърът на регионалното развитие Лиляна Павлова.

„Ще искаме размерът на глобата да бъде такъв, за да не може санкцията да бъде обжалвана”, уточни тя.

„Много често през зимата недобросъвестни шофьори влизат в затворени участъци, автомобилите им затъват или се преобръщат и така не дават възможност на снегопочистващата техника да работи”, уточни Павлова, цитирана от агенция "Монитор".

Шефът на пътната агенция инж. Лазар Лазаров припомни, че в момента няма санкция за такива водачи. „Те са най-често на тирове”, обясни той. „Почти винаги са със стари гуми и на първия завой се завъртат и запречват движението. Затова ще поискаме по-строги изисквания за грайфера на гумите на всички автомобили. Редно е минималната дълбочина за зимата да бъде 4 мм, а не 1,6 мм, както е сега”, добави той.
Павлова и Лазаров поискаха още да се въведе за леките автомобили през студените месеци да бъдат задължително със зимни гуми. „Ще предложим на парламента 2 варианта на законови промени”, каза още регионалният министър. „Едната - по-строга, е зимните гуми да са задължителни от началото на ноември до края на март, а другата - само при тежки пътни условия”, поясни Павлова. Според нея първият вариант е по-удачен, защото дори при липса на сняг зимните гуми правят автомобила по-сигурен на пътя при ниски температури и на мокра настилка.

„Ще поискаме съдействие от МРВ и автомобилната инспекция всички товарни автомобили, влизащи в страната, да бъдат проверявани още на границата дали са готови за движение при зимни условия”, добави шефът на АПИ инж. Лазаров.