Община Пловдив спечели VIP бизнес награда. Отличието е в категорията „Голяма община с принос в развитието на бизнеса“, а конкурсът е VIP Business Awards 2016.
В Тракия Икономическа зона, обединяваща 6 самостоятелни зони около град Пловдив, инвестициите през последните 15 г. надвишават рекордните 1,1 милиард евро. Откритите работни места са над 13 000, а компаниите, стъпили там, са над 120 компании. Само производството допринася за 52% от целия БВП на региона и възлиза на 3,1 милиарда евро, аргументират решението си от журито. Със своята площ от 10,7 млн. кв.м Тракия Икономически зона е най-мащабният по рода си проект в България. Само за изминалата 2015 година в ТИЗ се инвестираха близо 100 млн. евро в нови проекти.
Пловдивската администрация е завоювала наградата и заради усилията, които полага за привличане на ИТ и аутсорсинг индустрията. Пловдив успешно се разви през последните 4 години и като втора най-атрактивна аутсорсинг дестинация в страната, след столицата София. Наетите в сектора IT&BPO вече са около 4500. Запазвайки този темп на развитие, прогнозите са, че броят на заетите специалисти в сектора ще се удвои в следващите 5 години. Компаниите в сектора са почти 60 на брой, като повече от половината от тях развиват офисите си през последните години. Имаме редица примери на значими компании, при които след сериозен ръст в столицата откриват втори офиси в Пловдив. Примери за това са: Sofica Group (TeleTech Holdings Inc.), Aii Data Pro, Bulpros, Telus International, 60K, StangaOnе, Questers Group, Scale Focus и др., посочват организаторите на конкурса.
В навечерието на своя 25-годишен юбилей една пловдивска компания - „Рефан България” ООД, също получи номинация за бизнес статуетките. Днес фирмата се гордее с над 400 бутика в 28 държави на 5 континента благодарение на иновативните и гъвкави бизнес форми, които предлага.
Една от сензациите на тазгодишните награди за значими постижения в бизнеса е номинацията на предприемача и общественик Веселин Марешки, чието име през последните месеци неотлъчно присъства във водещите новини на българските медии. Определен е като явление в бизнеса, посочват организаторите. Нестандартният му подход само за броени месеци свали цената на горивата с близо 1/3 (от 2,12 до 1,45 лв. за дизела, като пример). Петролната офанзива на варненския бизнесмен се отрази на цените на горивата в цялата страна и предизвика Комисията по защита на потребителите да започне процедура по разследване на картел на 7 от големите вериги./Марица.бг