Пловдив се присъединява към глобалната инициатива „Синьо сърце“ („Blue Heart Campaign”), организирана по случай отбелязването на 30 юли – Международния ден за борба с трафика на хора. В кампанията ще се включи местната комисия за борба с трафика на хора съвместно с Българския Червен кръст.
Предвидено е еднодневно обучение за доброволци. Участниците ще придобият базисни познания относно противодействието на трафика на хора и по-конкретно превенцията сред рисковите групи. Ще се акцентира върху развитието на личностни качества и умения на участниците, свързани с организирането на различни по вид информационни събития.
Сред планираните дейности е и информирането на гражданите по проблема „трафик на хора“. За целта младежите, преминали обучението, ще имат възможността да приложат на практика наученото чрез разясняване на методите за предпазване от въвличане в подобна ситуация, да апелират към съпричастност и подкрепа за жертвите на това престъпление, както и да разпространяват информационни материали по темата.
Кампания "Синьо сърце" е обявена за първи път на 5 март 2009 г. във Виена от Антонио Мария Коста, изпълнителен директор на Службата за борба срещу наркотиците и престъпността на ООН (UNODC), по време на връчването на Световните награди, присъждани на изключителни жени, отличили се с необикновени постижения. Символът на кампанията е синьо сърце, изразяващо тъгата на жертвите на трафик, като напомня на света за студеното сърце на онези, които купуват и продават човешки същества. Едновременно с това синият цвят показва ангажимента на Обединените нации за борба с това престъпление, което лишава хората от техните права, достойнство и разрушава мечтите им.
По данни на ООН, близо 20% от жертвите на трафик на хора в Европа и Централна Азия са деца. От всички случаи на трафик 80% засягат сексуална експлоатация. Международната организация на труда изчислява жертвите на трафик на хора с цел трудова експлоатация на 2.4 милиона души в целия свят.