Първите 1500 метра от тролейбусната мрежа ще бъдат продадени на търг. Началната цена за материала е 14 000 лева. Това са жиците, паднали заради аварии и пазени  на склад. Както „Марица“ писа, съдът окончателно обяви в несъстоятелност собственика на тролейбусите фирма „Градски транспорт Пловдив“ АД. На Ангел Батаклиев, акционер в дружеството с мажоритарен дял, са прекратени правомощията. Другата му фирма „Транс сити“, чрез която през 2007 г. беше приватизиран „Градски транспорт“, също е обявена в несъстоятелност. Назначеният от съда синдик Николай Митов има задачата да възложи оценка на движимото и недвижимо имущество на някогашния основен превозвач в града  и да обяви търгове, за да започне да погасява дълговете към кредиторите. Те ще имат общо събрание на 1 февруари.

Община Пловдив има близо три процента от акциите в „Градски транспорт“, но също стои на опашка за вземания. Те са около 400 000 лева, каза шефът на общинската дирекция „Правна“ Илиан Иванов. Общо борчовете на транспортното дружество към НАП, НОИ, за гориво, резервни части и дори за заплати на работници са най-малко 9 милиона. Според Илиан Иванов от 260 км тролейбусна мрежа може да се изкара около един милион. Повечето проводници били стари и амортизирани, на бул. „Васил Априлов“ са били монтирани през 1969 г. и не се знае, колко мед може да се извлече от тях за вторични суровини, коментира юристът.

За разпродажба отиват и 153 регистрирани коли, сред които има автобуси и тролейбуси. В активите на „Градски транспорт“ са още административните сгради и работилници до автогара „Север“ и депата  до гара „Филипово“ и в ЖР „Тракия“. Като съдружник във фалиралата фирма, общината може да вземе с предимство част от собствеността, но ако има пари и на пазарни цени.