Автор: д-р Георги Чалдъков
 

„Романът" -„Под съжителството" се завъртя бързо във Facebook и получи подкрепата на милиони български гени и меми.
Сега аз пиша „Под МОН", въпреки че явните проосманисти (и неолиберасти) вече няма да бъдат там.

Да не забравяме обаче, че главният от тях с "кеф" представи в БАН турската книга "Стратегическа дълбочина" - интелектуална мимикрия на неоосманизма и неуважение на светската политика на Кемал Ататюрк.

И на пропагандата за заличаване на българската история и култура - на „отпечатъка" й в съзнанието и духа на българите (imprinting е психофизиологичен процес, доказан от Конрад Лоренц, за който е удостоен с Нобелова награда -1973). Пропагандата е за потискане на рецепторите за родолюбие (natal philopatry), за духа на мястото (Genius loci) - великото явление, което наричам „емоционален геомагнетизъм", едни от най-чувствителните струни на човешката душа. 
Забележете системния подход на тази пропагандна стратегия:

(i) за класическите български определения „турско робство" и „турско иго" първо бе предложено "турско присъствие", сега заменено с "турско съжителство", (ii) опитите за премахване на "Майце си", "Елегия", " Борба" и "Моята молитва" на Христо Ботев, „Аз съм българче" на Иван Вазов и на емблематични стихотворения на Яворов и Дебелянов, сега са насочени към „История славянобългарска" на Отец Паисий, „Къде си вярна, ти любов народна?" на Добри Чинтулов, „Хубава си, моя горо" на Любен Каравелов и към „Даваш ли, даваш, балканджи Йово, хубава Яна на турска вяра?". 
Тези и други подобни уродства са стъпки на пълзящата антибългарска пропаганда.

 

Погледнете отново през "Прозореца на Овертон” и ще видите механизмите на тези медийни и политически манипулации.

Например, през 2012 г. в едно българско телевизионно предаване социологът Андрей Райчев цинично нарече Левски „конекрадец", а Левски и Ботев – „хлапета с отклоняващо се поведение". Подобно на Милена Кирова – професор по (психоанализа на) българската литература, която с ехидно пренебрежение пише за творчеството на Ботев, Вазов, Йовков. В нейното „академично слово", произнесено на 24 май 2009 г. в Аулата на Софийския университет, тя казва: „Петко Славейков и Захарий Стоянов например, които познаваме като патриарси на българската книжовност, в действителност имат дълбоко амбивалентно отношение към културата и науката". А за Левски написа: „С всяко десетилетие, с всяко поколение иконата Левски става все по-скучна".

Подобно пренебрежение има и в проекта за баташкото клане по време на турското робство – автор е Мартина Балева от Института за Източна Европа на Берлинския свободен университет. Тогава група български историци написаха „В защита на академичната свобода" (вестник „Дневник", 3 май 2007).

Един от тях дори писа: „Предлагам да се игнорират в учебниците думи като „клане" и „робство". Българите са живели добре и щастливо в Османската империя. Мисля, че е редно и да се възроди идеята за паметник на Сюлейман паша на връх Шипка".

Друг активен проосманист е Златко Енев от електронното списание „Либерален преглед", издавано в Берлин – той настоятелно ни съветва „Защо трябва да се научим да уважаваме и османското си минало"...
Първи член на Всеобщата декларация на правата на човека (The Universal Declaration of Human Rights, 1949) гласи: „Всички хора се раждат свободни и равни в своето достойнство и права".

Задължение на държавата, включително на Република България, е да уважава достойнството на всеки човек. Декларацията изисква юридическа отговорност за нарушаването на тези права.

Следователно действията на МОН, министрите Анелия Клисарова и Тодор Танев, както и на Андрей Райчев, Милена Кирова, Мартина Балева, Златко Енев и други подобни трябва да бъдат криминализирани за нарушаване на достойнството на българите. За обиди към Паисий, Левски, Ботев, Вазов, Яворов, Дебелянов, Йовков и други български светини, наказанията трябва да са сурови – за назидание и за профилактика на Българското Достойнство.