Кметовете на общините Асеновград, Куклен и Родопи поискаха извънредна срещна с шефа на АПИ Дончо Атанасов и представители на "ИСА 2000", която ще изпълнява разширението и ремонта на трасето Пловдив-Асеновград. На нея присъстваха още проектанти и експерти. Тя се състоя в понеделник в кабинета на кмета на Асеновград д-р Емил Караиванов. Поводът за сбирката бе липсата на локални платна, които да осигурят достъпа до имотите от двете страни на трасето, когато то бъде оградено с мантинела. Тримата управници реагираха остро преди месеци, след като получиха писма от АПИ, че този ангажимент остава техен. По груби изчисления за това ще са им нужни около 8 млн. лв.- сума, която нито една от общините не може да осигури от бюджета си.

Радвам се, че се проведе такава среща. Липсата на локални платна можеше да се превърне в много голям проблем за нас и собствениците на имоти край пътя, коментира кметът на "Родопи" Пламен Спасов.   

На срещата са били набелязани мерки за разрешаване на проблема. В кратки срокове трите общини трябва да извършат анализ на терените около пътя, като уточнят колко са и с какъв статут  - частни, държавни. Когато се уточни това, ще започне проектиране. Трите общини ще трябва да осигурят по 30 хил. лв. за изготвянето на идейния проект. С проблема с липсващия локален път вече е запознат и министър-председателят, така че се очаква МС да гласува и отпусне държавни средства за изграждането на локалното платно, обясни Спасов. Между 20 и 30 август предстои нова среща.

Преди броени дни стана ясно че софийската фирма „ИСА - 2000” ще изпълнява трасето. Строителството на пътя се забави понеже фирмата, класирана на второ място - "Пътища Пловдив" АД - обжалва избора.

Съдебният спор отложи с месеци строителните работи. Финансирането на Асеновградско шосе е осигурено по оперативна програма „Региони в растеж”.  Платното ще бъде удвоено от караулката след изхода на Пловдив до табелата на Асеновград с 24,8 млн. лева. 

Асеновградско шосе е един от най-важните пътни обекти в страната. В началото на годината пътят Пловдив - Асеновград влезе в Топ 3 на най-опасните трасета у нас. Статистиката сочи, че над 400 са катастрофите, станали там за последните 5 години. Неслучайно пловдивчани нарекоха шосето „път-убиец”. Това наложи реконструкцията и разширението му.

Проектът, изготвен от софийското бюро "Пътпроект", предвижда рехабилитация на съществуващото платно от изхода на Пловдив до входа на Асеновград и изграждане на второ 10-метрово платно за движение с разделителна лента между тях. Ще бъдат изградени две кръстовища - кръгово на разклона за Крумово и елипсовидно при Куклен. Плюс нов пътен възел при кв. Горни Воден. За да се направи лявото платно, не се налагат отчуждителни процедури, твърдят от екипа. То попада изцяло в транспортна територия съгласно Картата на възстановената собственост.

Триклонното кръстовище при Асеновград също се реконструира напълно -осигурени са лента за ляво завиване, всички необходими ширини на лентите за движение и необходимия радиус за дясно завиващите.

С проектът се прави и ландшафтно оформяне на двете пътни кръстовища и биологично укрепване на насипните откоси в ляво от съществуващия път. Площите се затревяват и в тях се появяват дървесно-храстови групи. Проектантите ги разполагат така, че да са съобразени с бъдещото строителство на надлез - с него кръстовището става пътен възел.

Трасето е важна комуникация към туристическите дестинации в Родопите. Ползва се и от пътуващите към областите Кърджали, Смолян и Хасково. Свързва Пловдив с Асеновград, но прави и основните връзки с летище Пловдив, с Бачковския манастир и с курорта Пампорово, Бачковски манастир и големите промишлени предприятия около Куклен.