Люис Хамилтън знае, че скоро предстои време, в което да получи наказания за смяна на двигатели и има няколко начина, по които да го направи. Настоящият световен шампион изпадна в неприятно положение в началото на годината заради многото проблеми с колата. Той получи чисто нова задвижваща система в Австрия и още тогава стана ясно, че до края на годината ще трябва поне веднъж да бъде сринат назад на стартовата решетка. Единствената причина, поради която тази тема е интересна, е защото подобен сценарий може да му навреди на битката със съотборника му Нико Розберг, който не е в това затруднено положение заради по-добрата издръжливост на компонентите по неговия болид. Въпросът сега е - как най-добре да бъде овладяно положението. Хамилтън сподели, че не е изключено да бъде поето двойно наказание в рамките на един уикенд, за да има достатъчно опции до края на сезона. Ако Мерцедес решат да му дадат две задвижващи системи наведнъж, така ще имат пълна свобода за работа с различни компоненти. Така обаче Люис няма да има достъп до бъдещи подобрения, които да са на разположение на Розберг или на някой от съперниците му, ползващи двигатели на Мерцедес. "Спа" и "Монца" са твърде очевиден избор за място, където може да се предприеме нещо подобно заради многото възможности за изпреварвания, но Люис разкри наскоро, че обмисля вариант и за "Сепанг" в Малайзия. Важното в тази тема и въобще в сезона през тази година е начинът, по който той се справя със ситуациите, а не толкова къде точно те ще го посрещнат. Проследявайки цялостната му кариера до момента се забелязва следното - преди когато губеше, го превръщаше в трагедия, обвиняваше прекалено много себе си и това рефлектираше негативно върху резултатите му след това. Самият той си спомня как не е излизал от хотела си в продължение на 3-4 дни, не е говорил с никого. Сега обаче всичко е различно, тъй като се научи да излиза от ситуациите бързо и да намира позитивите. Голямата разлика дойде от там, че например след състезанието в Испания тази година, той отиде да бяга на следващия ден и да размишлява за съвсем различни неща, а не за тези 43 т. дефицит по това време. "В тези дни може и да ти се струва невъзможно да погледнеш някъде настрани, - сподели Люис. - Но не трябва да спираш да вървиш напред, независимо от това колко е трудно. Човек може да се справи със събитията много по-бързо. Понякога може и да му отнеме повече време, но не бива да се отказва." Хамилтън оценява вътрешната битка със самия себе си, а не толкова тази с останалите. "Само аз знам какво е в главата ми, - продължава той. - Намерих своя начин за справяне със събитията. Понякога на човек му отнема повече време, за да се измъкне от неприятностите. Важното е да го направи и после да не позволява на никого да не влиза в съзнанието му." Както сме отбелязвали и преди - разликата спрямо предишни години е, че вече се справя по-добре с напрежението и атакува като че ли още по-агресивно, когато е поставен под натиск. "Чувствам се много по-силен сега, - споделя още Хамилтън. - Имал съм дни, в които съм си мислил, че никога повече няма да стана шампион, че света свършва и т.н. Вижте къде съм в момента обаче. Ако се бях отказал, нямаше да съм тук, а това е пример за това как никога не трябва да се отказваш, независимо от всичко." Всичко в спора му с Розберг се развива в негова полза до сега. Дори в уикенд като този в Гран При на Германия, където пистата не му прилягаше, Нико го побеждаваше във всеки един момент до изгасването на светлините в неделя, но не и в надпреварата. Със случващото се до момента повечето се питат до къде стигат амбициите на британеца. "Задавал съм си въпроса къде се виждам след пет години и винаги съм се опитвал да постигам целите си. Сега изпълнявам 3-годишния си договор с Мерцедес и след това възнамерявам да изпълня още толкова. Едва след това може би ще се откажа. Не искам да се състезавам до 37-годишна възраст. И тогава ще се чувствам достатъчно млад, просто ще търся друго предизвикателство." До тогава светът ще продължава да го обича или да го мрази, защото средно положение при Хамилтън няма. Коментирай
Напишете коментар